• Mimmi O

    Sjukskriva mig pga trötthet och orkeslöshet?

    Jag är gravid i v.9 med tredje barnet.

    Jag är förskollärare och det är fullt ös på jobbet.

    I ca 4-5 veckor har jag varit så sjukt trött att jag somnar vid mina barns läggningar runt kl.19 eller i soffan kl.20.

    Jag går ofta som en zombie på jobbet och orkar inte engagera mig i något speciellt. Jag vill bara sova.

    Jag är helt slut.

    Är det ok att sjukskriva sig på grund av det här?

    Hur tror ni att läkarna hade sett på det här?

    Jag avlider snart...

  • Svar på tråden Sjukskriva mig pga trötthet och orkeslöshet?
  • sasso78

    Trötthet och graviditet är ju väldigt vanligt. Beror på lite olika saker. Bla för att det blir en hormonell omställning i kroppen. Dåligt järn och blod värde är en annan sak.

    Ofta försvinner tröttheten när man kommit en bit in i graviditeten.

    Jag har svårt att se att en läkare kan sjukskriva dig förtrötthet. Det är nog tyvärr bara att kämpa på. 1 vecka kan du ju lätt sjukskriva dig utan intyg dock. Finns möjlighet att gå ner i arbetstid?

  • Rut86

    Jag ver i samma sits för några veckor sedan, tänkte att det bara är att härda ut. Samtidigt började jag få ångest lite då o då och en morgon kunde jag helt enkelt inte gå till jobbet. Nu har jag varit sjukskriven i en månad. Vet inte om det är utmattningssyndrom eller vad. Men tänker att om jag var du hade jag nog varit hemma några dagar för att stanna upp och vila och förhoppningsvis behöver du inte bli sjukskriven längre period. Allas situation är ju olika men om du ens funderar på att du skulle behöva vara hemma är det kanske en bra idé?

Svar på tråden Sjukskriva mig pga trötthet och orkeslöshet?