• Anonym (Intervju)

    Har inga intressen

    Hej, på måndag ska jag på arbetsintervju och gissar att jag kommer få frågan vad jag har för intressen. Problemet är bara att jag inte har några intressen!

    Alla mina vänner bor numera i olika städer långt ifrån och därför träffas vi bara några gånger per år. Jag har blivit en väldigt ensam person som nästan bara är hemma på min lediga tid.

    Det blir mycket filmtittande och läsa böcker, vilket jag absolut tycker om men det är inget direkt intresse. Jag bara gör det för att fördriva tiden och slippa stirra tomt in i väggen.

    Vad ska jag svara på en sådan fråga? Skäms väldigt mycket över att säga sanningen, dvs att jag inte gör någonting vettigt egentligen.

  • Svar på tråden Har inga intressen
  • Anonym (Läsa)

    Du kanske läser om något speciellt som ett intresse?

  • Tobythegunn
    Anonym (Intervju) skrev 2017-11-18 20:02:24 följande:

    Hej, på måndag ska jag på arbetsintervju och gissar att jag kommer få frågan vad jag har för intressen. Problemet är bara att jag inte har några intressen!

    Alla mina vänner bor numera i olika städer långt ifrån och därför träffas vi bara några gånger per år. Jag har blivit en väldigt ensam person som nästan bara är hemma på min lediga tid.

    Det blir mycket filmtittande och läsa böcker, vilket jag absolut tycker om men det är inget direkt intresse. Jag bara gör det för att fördriva tiden och slippa stirra tomt in i väggen.

    Vad ska jag svara på en sådan fråga? Skäms väldigt mycket över att säga sanningen, dvs att jag inte gör någonting vettigt egentligen.


    säg bara att du gillar att läsa? Det låter ju inte alls fel tycker jag. Även om det inte är ett intresse så är det ju ngt du pysslar med ändå? Alla överdriver eller småljuger på intervjuer, let's get real xD
    Happiness, only real when shared
  • huskur

    Förstår vad du menar. Men nu är det som det är, och dessutom har alla rätt att vara den dom är, det är ingen rättegång. Så lägg undan skuldkänslorna, skippa dem och ta dig rätten att vara du. Det är det enda raka. Arbetsgivaren vill få en bild av dig. Vad pratar med om med dig?

    Jag tror jag i din situation skulle sagt "Jag läser ganska mycket." (Och stå för det!) Berätta det positiva som detta ger dig, vilka författare du gillar mest, och/eller genre. Likadant med filmer. Kanske vissa ämnen på tv?

    Fundera på vad du faktiskt gör mera. Eller gjorde tidigare?( Jag vet inte om det är en bra idé eller inte. Kanske?) "Nåt jag skulle vilja göra mera av är .............., för det har jag börjat sakna igen! 

    Ja, det var lite tankar från mig. Lycka till!

  • Kosmos

    Om frågan kommer på tal säg att ett av dina fritidsintressen är att skriva och läsa på Familjeliv.

  • Anonym (A)
    Kosmos skrev 2017-11-19 11:03:05 följande:
    Om frågan kommer på tal säg att ett av dina fritidsintressen är att skriva och läsa på Familjeliv.
    Bra ide
Svar på tråden Har inga intressen