• guvenour

    Är jag helt dum i huvudet

    Jag är en man på 35 år som är lyckligt gift med den vackraste kvinnan på denna jord. hon är verkligen den snyggaste, hetaste och finaste människa jag vet.
    jag har 2 barn sedan tidigare förhållande, och hon likaså.
    vi har 1 barn tillsammans och väntar nu vårt andra barn.

    vi gifte oss för ca 2 år sedan, och även om det varit lite kaotiskt ibland, så har vi ändå alltid stått starka ihop.
    min kärlek till henne är obeskrivligt stark, och jag skulle aldrig någonsin vara otrogen mot henne.

    likförbannad i nåt sjukt jäkla ögonblick i mitt huvud som blev ja medlem på en sida där jag slentriant chattade med 2 st kvinnor. detta skedde i 2 omgångar och i totalt 4 dagar. 
    Varför jag valde att göra detta har jag inte den blekaste jäkla aning om. för det fanns aldrig i min tanke på att jag någonsin tänkt att träffa någon av dom, även om det ena ville de. jag älskar min fru över allt annat, och skulle aldrig få för mig att vara otrogen mot henne.

    men varför i helvete valde jag lixom att chatta me dessa kvinnor överhuvudtaget?
    jag fattar ingenting. 

    jag skickade en bild på mig själv, och ingenting annat konstigt hände. 
    o ungefär i samma ögonblick jag insåg vad i helvete jag höll på så hittade hon detta på min telefon.

    jag fattar ju hur det ser ut i hennes ögon, och jag fattar inte hur jag kunnat riskera hela vårt äktenskap på någonting som aldrig ändå hade hänt lixom.

    det fanns aldrig en tanke på att träffa någon av dom. 
    men i min frus ögon förstår jag ju hur det ser ut, och även om hon en dag skulle förlåta mig för detta, så har jag svårt att förlåta mig själv för det.

    Ska man hitta något positivt ur situationen så är det att jag övertygades ännu mer om min kärlek till henne, och att jag aldrig någonsin skulle kunna vara otrogen mot henne.
    tyvärr ser hon ju detta som en form av otrohet, och jag kan till viss del hålla med henne, även om det pågick väldigt kort tid och jag aldrig träffade någon heller.

    men nu gäller de för mig att försöka göra allt för att hon ska lita på mig igen, och jag kan här lova och svära, på allt jag håller kärt. 

    att något sådant jäkla experiment kommer aldrig någonsin att äga rum igen.
    så ett tips till er som verkligen vet att ni älskar er respektive. GÖR INTE DET. det är inte värt det i slutändan. jag har så dåligt samvete att kan behöva stänga in mig på toaletten o gråta, för att jag ändå svek henne totalt genom att ens chatta bakom hennes rygg på de sättet.
    och hon i sin tur har ju bara mitt ord att gå på, att det verkligen inte va mer än så pass kort kontakt, och att jag aldrig träffat någon av dom.

    Det kommer som sagt aldrig någonsin att upprepas, och jag har svårt att förstå dom som klarar att faktiskt gå hela vägen att träffa någon bakom sin respektives rygg och vara otrogen, och sedan bara gå hem o låtsas som ingenting.
    FYFAN, jag hade aldrig klarat av det. 
    den ångesten jag fick av min upplevelse är inget jag ens skulle önska min värsta fiende, och ändå finns de folk som verkar klara av detta utan att ens rycka på axlarna. 

    vad tycker ni?
    har jag gjort bort mig fullständigt?
    kommer hon någonsin kunna lita på mig igen?
    numera lägger jag till o med telefonen vid henne om jag ska åka o handla eller gå ut en sväng eller så, för att hon verkligen ska förstå att jag inte gör något bakom ryggen på henne. men skadan e ju på något sätt redan skedd.
    någon som har liknande upplevelser om detta, och isåfall hur man kan bygga upp förtroendet igen. 
    jag är beredd att göra precis vad som helst för att hon ska lita på mig igen.
    för jag vet ju med mig själv att jag ALDRIG skulle kunna vara otrogen mot henne. 
    men problemet är att hon däremot INTE är lika säker på det längre.

  • Svar på tråden Är jag helt dum i huvudet
  • Anonym (Nina)

    Härligt att du vågar analysera dina felsteg det är det enda sättet till ett ändrat beteende.

    Du kanske gjorde det för att känna spänning, för att testa dina känslor eller till och med väcka nytt liv i känslorna du har för frun. Du kanske hamnade i "gräset är grönare någon annan stans"- fällan

    Men insåg att det var en myt. Du kanske gjorde det för att se om hon älskar dig så pass att hon kan förstå och förlåta det värsta av beteenden. Ett test av något slag. Vad tror du?

    Jag hade också sett det som otrohet för du har medvetet sökt dig till kvinnor att börja ha kontakt med och inte bara en gång med en kvinna, flera. Så jag vet inte vad målet var riktigt? Men handlingen är ju uttänkt av dig, gjord av dig. Hade nog låtit frun få tid att läka detta, och känna efter om hon kan lita på dig eller om allt blev förstört.

  • Anonym (Lägg av)

    Du gör en väldigt aktiv handling med att leta upp en dejting sida och reggar dig där, sen skriver du till fler olika kvinnor och skickar till och med en bild. Hade inte din fru kommit på dig så hade du säkerligen gått ännu längre! Klart det är otrohet.

  • Anonym (Nina)
    Anonym (Lägg av) skrev 2017-11-19 01:47:45 följande:

    Du gör en väldigt aktiv handling med att leta upp en dejting sida och reggar dig där, sen skriver du till fler olika kvinnor och skickar till och med en bild. Hade inte din fru kommit på dig så hade du säkerligen gått ännu längre! Klart det är otrohet.


    En bekräftelse-grej kanske?

    Det känns inte omöjligt att det hade gått ännu längre många fortsätter som en sport tills de blir påkomna och gillar det förbjudna spännande med det.

    Är behovet spänning ? Frihet? Mod?

    Så kan man få det på andra sätt än att ragga på andra när man har ett löfte till sin partner.
  • Anonym (Spänningssökare)

    Varför du gjorde det kan bara du svara på. Men ja du har svikit henne. Och ja många ser det som otrohet även om det "bara" är flört online. Det är ju liksom "första steget" i en otrohet.

    Jag har varit i din frus situation men där det även gick mycket mycket längre fastän det "bara" var online i början...

    Det enda du kan göra är att visa dig 100% pålitlig nu och framåt. Var väldigt medveten om hur du använder din telefon: *ha inte kodlås på den, *ta inte med den in på toa i tid och otid, *lägg den öppet varsomhelst, dvs. visa att du inte har ngt att dölja alls. Ha aldrig igen några som helst tvetydiga kontakter med kvinnor. Märker du att t.ex. en kvinnlig kollega flörtar med dig eller ofta vill äta lunch med dig på tu man hand, dra dig undan/ ta med fler kollegor etc. Gör inga som helst handlingar som kan tolkas som att du har ngn flört på gång. Visa din fru mycket kärlek och bekräftelse, samt var tålmodig i att hon kanske är misstänksam mot dig ett bra tag framöver.

    "Tillit kan ta åratal att bygga upp, men kan raseras på ett ögonblick".

    Var fullkomligt säker på att du aldrig någonsin kommer att göra likadant igen (otrohet online eller på annat sätt). Är du det minsta osäker på att du kommer kunna hålla dig trogen i framtiden, så bör du snarare lämna henne nu, istället. Upprepade otroheter kan skada en människa oerhört djupt. Lycka till.

  • TriC

    Kan bara säga en sak: skyll dig själv! Detta var en form av otrohet, och du får vara väldigt glad om hon stannar kvar med dig. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Lägg av) skrev 2017-11-19 01:47:45 följande:
    Du gör en väldigt aktiv handling med att leta upp en dejting sida och reggar dig där, sen skriver du till fler olika kvinnor och skickar till och med en bild. Hade inte din fru kommit på dig så hade du säkerligen gått ännu längre! Klart det är otrohet.
    Håller med
  • dagg88

    Det du gjorde var en frivillig handling och din fru har rätt att se det som otrohet.

    Du valde ju dessutom att utsätta henne för detta svek när hon väntar erat andra barn. Hur tänkte du där!!??

  • TRCV
    vad tycker ni?
    Att det är förjävligt och att bara svaga, patetiska människor som inte bör vara i monogama förhållanden håller på med sånt. 

    har jag gjort bort mig fullständigt?
    Ja definitivt.

    kommer hon någonsin kunna lita på mig igen?
    Ingen aning, men jag hade aldrig någonsin litat på dig igen om jag var hon. Aldrig. Och du bör inte lita på dig själv heller, du har ju bevisat, flera gånger dessutom, att du inte är att lita på.
Svar på tråden Är jag helt dum i huvudet