• Äldre 19 Nov 10:55
    20176 visningar
    7 svar
    7
    20176

    När kände du sparkar första gången?

    Hej! Jag är nu gravid i v.11 med tredje barnet! Och är nyfiken på i vilken vecka ni kände sparkar första gången?

    Med sonen kände jag sent, runt v. 18.

    Med dottern redan i v.14!

    När kände ni?

  • Svar på tråden När kände du sparkar första gången?
  • Caramb­olan
    Äldre 19 Nov 10:59
    #1

    Runt vecka 18-20 med alla tre.

  • Äldre 19 Nov 11:41
    #2
    Jag kände de första sparkarna runt v.20, är i v. 26 nu :) kunde dock känna henne röra på sig redan i v.14, när jag låg på mage, men sparkarna kom inte igång förrän långt senare.
  • Äldre 19 Nov 12:08
    #3

    Med första i vecka 18 ungefär,med andra kände jag dom första buffarna i vecka 15.

  • Äldre 19 Nov 12:29
    #4

    Är i vecka 18 nu och har de senaste dagarna känt som små nervryckningar långt ner i magen och är ganska säker på att det är lillen jag känner:)
    Sparkar skulle jag dock inte kalla det. Han är ju inte så stor än så rejäla kickar blir det nog inte för än senare;)

  • Äldre 19 Nov 12:31
    #5

    20+2 var första gången jag kände mig säker på att det var bebisen.

  • Äldre 8 Feb 02:58
    #6

    Jag är i vecka 19 idag, 18+0 och jag känner ingenting som jag säkert kan säga är bebis. Detta är mitt första barn. Men när jag gjorde vul i vecka 8+0 såg de att bebis levde och BM där sa att gravifiteten sitter högt upp i livmodern och att min livmoder ligger långt bak och är svår att känna. Kanske kommer det därför dröja tills jag märker något! Men jag väntar med spänning! Har tid för RUL om en vecka. Är supernervös men spänd att se om bebis rör på sig då eftersom jag inte känt något innan.

  • Äldre 8 Feb 04:36
    #7

    Runt vecka 20, kändes som små bubblor som sprack om jag ska förklara känslan. Helt säker på att det var han blev jag i vecka 22-23. Moderkakan fram.


    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
Svar på tråden När kände du sparkar första gången?