• Johnnyorange

    Vad hade ni gjort i denna situation?

    Du har nyss fött erat barn på BB, och ni är trötta efter förlossningen. Du har somnat med erat nyfödda barn bredvid er i sängen. När du vaknar står dina svärföräldrar lutade över er med fåniga leenden och börjar sjunga lyckan kommer och lyckan går. Vad hade du gjort?

  • Svar på tråden Vad hade ni gjort i denna situation?
  • Johnnyorange
    Tofflans skrev 2017-11-19 12:24:37 följande:

    Blivit glad och hälsat dom välkommen.

    Du då?


    Blivit lite ställd.
  • mso

    Om jag vaknade av mig själv, inte relaterat till att de vandrar in, så skulle jag bli glad över att de var intresserade nog att ge sig ut i bilen för att träffa sitt barnbarn.

    Om de väcker mig med sin sjunga? UT!

  • Anonym (Elise)
    Jemp skrev 2017-11-19 20:27:41 följande:

    Hade varit extremt förvånad och räknat med att sambon körde ut dem.


    Typ det här. Hur kan man respektera mamman så LITE?

    På BB:t där vi låg var man tvungen att dela rum med främlingar. Första barnet delade vi rum med en familj som var jätteförkylda och snarkade (vi blev förstås smittade). Andra gången delade jag rum med en kvinna som drog dit hela sin jättestora Afrikanska familj. Vaknade av att 5 vuxna män trängdes i vårt lilla rum. Där låg jag och skulle få igång amningen. :-/ Fyfan, ryser fortfarande när jag tänker på det.
  • mso
    Anonym (Elise) skrev 2017-11-20 13:43:48 följande:
    Typ det här. Hur kan man respektera mamman så LITE?

    På BB:t där vi låg var man tvungen att dela rum med främlingar. Första barnet delade vi rum med en familj som var jätteförkylda och snarkade (vi blev förstås smittade). Andra gången delade jag rum med en kvinna som drog dit hela sin jättestora Afrikanska familj. Vaknade av att 5 vuxna män trängdes i vårt lilla rum. Där låg jag och skulle få igång amningen. :-/ Fyfan, ryser fortfarande när jag tänker på det.
    Dela um ä ganska vanligt, och inte så farligt tycker jag. Förutsatt att det visas respekt åt båda hållen. Besök kan hålla sig i dagrummet, Snarka kan man inte göra så mkt åt, men förkylda personer borde personalen tänka på att försöka hålla borta från övrig på avdelningen.
Svar på tråden Vad hade ni gjort i denna situation?