• Babybe

    Någon som drömt om tvillingar o sedan visat sig vara så?

    Hej!

    Drömde inatt att jag väntade tvillingar. Flicka och pojke och pratade med någon i min dröm som hette Maria och tillhörde en katolsk kyrka som hade fått tvillingar oxkså.

    Jag vet att man drömmer mycket konstigt när man är gravid men jag undrar om någon som drömt det o det visat sig att det stämmer?

    Jag är snart i v 8 om någon dag bara. Och min barnmorska heter Maria.

    Var på jätte tidigt ultraljud v 5 men inget nämndes om tvillingar.

    Ska på ultraljud på tisdag.

    Om någon undrar så har jag tvillingar i släkten. Min gammelfarmor födde sex tvillingpar dvs min farfar är tvilling, min farmor födde tvillingar, min morbror har tvillingar, och min mosters dotter har tvillingar. Vet inte relevans men min makes bror har tvillingar också.

    Så någon som drömt om tvillingar och sedan visat sig ha det?

    Spännande! :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Någon som drömt om tvillingar o sedan visat sig vara så?
  • gahadas

    Att du drömmer om att få tvillingar har inget att göra med om du får det eller inte. Du drömmer förmodligen bara för att du går runt och tänker på det.

    Man kommer ju att tänka på när folk på detta forumet "känner på sig" att det blir en flicka. OCH SEN BLEV DET SÅ!!!! 

    Och fruktansvärt många i det här landet heter Maria.

  • Babybe
    gahadas skrev 2017-11-19 12:31:33 följande:

    Att du drömmer om att få tvillingar har inget att göra med om du får det eller inte. Du drömmer förmodligen bara för att du går runt och tänker på det.

    Man kommer ju att tänka på när folk på detta forumet "känner på sig" att det blir en flicka. OCH SEN BLEV DET SÅ!!!! 

    Och fruktansvärt många i det här landet heter Maria.


    Du kanske känner alla dessa fruktansvärd många Marior i Sverige men det gör inte jag och att det är min barnmorska anser jag har en symbolisk betydelse. Men om du inte varit med om detta behöver du inte bemöda dig med att skriva. Detta riktar sig till kvinnor som varit eller är gravida och varit med i en liknande situation. Ödsla din söndag på något mer vettigt än någon som inbillar sig saker. Tack.
  • gahadas
    Babybe skrev 2017-11-19 12:41:10 följande:
    Du kanske känner alla dessa fruktansvärd många Marior i Sverige men det gör inte jag och att det är min barnmorska anser jag har en symbolisk betydelse. Men om du inte varit med om detta behöver du inte bemöda dig med att skriva. Detta riktar sig till kvinnor som varit eller är gravida och varit med i en liknande situation. Ödsla din söndag på något mer vettigt än någon som inbillar sig saker. Tack.
    Jag undrar vem det är som inbillar sig saker och tror att drömmar påverkas av biologiskt utfall.
  • Meriall

    Visste du att barnmorskan heter Maria innan drömmen? I så fall tyder det nog på att du gärna vill ha tvillingar. Sedan tänker jag kyrka/Maria har ju en religiös betydelse också...

    Jag tror mer på magkänsla än drömmar. Har haft rätt magkänsla med kön på mina barn men mina drömmar har varit helt fel. Hur känns det? Känns det som tvillingar? Någonstans vet ju din kropp hur det ligger till.

  • Babybe
    gahadas skrev 2017-11-19 13:33:25 följande:

    Jag undrar vem det är som inbillar sig saker och tror att drömmar påverkas av biologiskt utfall.


    Men snälla, dra från min tråd och behåll dina vetenskapliga teorier för din inskränkta hjärna.
  • Babybe
    Meriall skrev 2017-11-19 13:37:41 följande:

    Visste du att barnmorskan heter Maria innan drömmen? I så fall tyder det nog på att du gärna vill ha tvillingar. Sedan tänker jag kyrka/Maria har ju en religiös betydelse också...

    Jag tror mer på magkänsla än drömmar. Har haft rätt magkänsla med kön på mina barn men mina drömmar har varit helt fel. Hur känns det? Känns det som tvillingar? Någonstans vet ju din kropp hur det ligger till.


    Ja det visste jag! Men jag drömde om en kvinna som hette Maria samma dag som jag ringde MVC och bokade in mig o fick reda på att barnmorskan jag skulle träffa heter Maria. Så jag brukar drömma och det brukar hända och detta har varit så långt jag kan minnas. Därför tar jag mina drömmar lite mer seriöst än en annan.

    Jag vet inte om det är en önskan jag har att få tvillingar. Det kan jag inte påstå. Men jag ville se om det finns ett samband mellan drömmar om tvillingar och själva utfallet. Jag känner ingenting om kön eller antal. Så jag vet inte. Tack för svar!
  • gahadas
    Babybe skrev 2017-11-19 13:47:44 följande:
    Men snälla, dra från min tråd och behåll dina vetenskapliga teorier för din inskränkta hjärna.
    Jag stannar om jag så vill. 

    Sen när blev det inskränkt att vara vetenskaplig? 
  • ninjamamman
    Babybe skrev 2017-11-19 13:47:44 följande:

    Men snälla, dra från min tråd och behåll dina vetenskapliga teorier för din inskränkta hjärna.


    Men herregud skärp till dig!
  • sosso98
    Babybe skrev 2017-11-19 13:47:44 följande:

    Men snälla, dra från min tråd och behåll dina vetenskapliga teorier för din inskränkta hjärna.


    Usch va otrevlig du är ts. Du har ju varit på vul dem borde sett om det varit tvillingar
  • sosso98
    alade skrev 2017-11-19 15:58:03 följande:

    Jag har drömt att jag födde en get. Tippar på att det inte kommer att hända...


    Haha vem vet :)
  • Solros89

    Natten efter att jag testa positivt drömde jag om att jag fick tvillingpojkar. Jag minns exakt hur dem såg ut, vad de hade på sig (röd tröja och byxa) och deras rörelse. Ena pojken var trött och "halvsov" och den andre bar jag och började amma. Och jag bara tittade på dem och log.. sen vakna jag

    Här om natten drömde jag om tvillingar igen, fast nu var de två tjejer ena föddes och den andra skulle födas dagen efter? haha..
    drömmar är roliga..

    Någon som kan tyda? hhaha

    Jag har inte varit på UL än så vet ej om de kan vara en "sann dröm"

Svar på tråden Någon som drömt om tvillingar o sedan visat sig vara så?