• Qppl

    Är killar sämre på vänskap?

    Hej allihop som orkar läsa icke-snusk på familjeliv.

    Jag är en person som funderar mycket. Jag har alltid gillat att ha tid för mig själv vare sig det är att spela dator- och tv-spel, att träna, att lära mig saker osv, men tycker även om att göra saker med vänner. På senare tid har jag börjat fundera på om jag varit för dålig på att behålla kontakten med mina barndomsvänner och andra jag lärt känna senare i livet. Mycket har hänt de senaste åren i mitt liv och efter jag träffade min sons mamma som talar ett av landets minoritetsspråk, har jag mer dragits åt andra i den ?befolkningsgruppen?.

    Många av de vänner jag umgicks med i yngre ålder började med droger, något som visst inte passade mig och som gjorde att jag fokuserade på mitt eget skolarbete och att träna. När jag gav dessa tidigare vänner en chans igen insåg jag att de var ungefär lika gamla mentalt nu som de var på den tiden jag kände dem, med ca 10 års mellanrum.

    Efter att ha blivit pappa vid 22 har jag i princip ingen umgängeskrets i samma sits, och börjar undra var de småbarnsföräldrar som glömde bort sina vänner är?

    Jag har hört att killar i allmänhet är sämre på att behålla kontakten med sina vänner och börjar undra ifall det ligger en sanning i detta, finns det fler av oss?

  • Svar på tråden Är killar sämre på vänskap?
  • Tom Araya

    Du kan inte använda gamla kompisar från förr och från barn- och ungdomsåren som referens för hur killar hanterar vänskap generellt. Det händer så mycket under den perioden och man har så mycket vänner genom skola och föreningsliv som man sedan upptäcker inte matchar särskilt bra eller inte var så bra vänner egentligen.

Svar på tråden Är killar sämre på vänskap?