• Äldre 19 Nov 18:28
    1793 visningar
    4 svar
    4
    1793

    Missed abortion

    Har ni haft några symtom när ni haft MA? Alltså, nu menar jag om det hänt något specifikt efter att fostret dött, som blödning, flytning, värk etc?

  • Svar på tråden Missed abortion
  • Äldre 19 Nov 18:44
    #1

    Jag hade väldigt svaga symtom, knappt några alls. Kände mig i stort sett ogravid. Lite ömma bröst och lite svullen men inte annars.


    Linn
  • Äldre 19 Nov 19:38
    #2

    Jag kände mig tyvärr jättegravid ända fram till skrapning. Illamående, jätteömma bröst, supertrött osv. 4 veckor utan att fostret levde, upptäcktes på kub

  • Äldre 19 Nov 20:15
    #3

    Haft två MA, märkte ingenting någon av gångerna. Första gången fick jag bruna flytningar. Var in på vul och graviditeten hade avstannat 2-3 v tidigare. Men då var missfallet redan igång. Före flytningarna märkte jag inget.

    Andra gången upptäcktes det på vul inför fosterdiagnostik. Fick sedan vänta 1,5 v innan det satte igång av sig själv. Den gången blödde jag direkt.

    Det enda är möjligen att illamåendet aldrig kom igång. Båda mina tidigare lyckade graviditeter har jag blivit illamående runt v.6-7 och det blev jag inte de här gångerna. Nu är ju iof alla graviditeter olika, men känslan var ändå att nåt var fel.

  • Anonym (Hej)
    Äldre 19 Nov 20:52
    #4

    Jag har haft både ma och mf. Tänkte berätta om båda för att visa på skillnaden. När jag fick ma så hade jag bara lite ömma bröst precis då jag plussade och svullen mage. Annars inget, inget illamående, ingen trötthet. Blödde dessutom innan jag plussade. Misstänkte att nåt var fel efter ett tag och lyckades få ett ultraljud i vecka tio, men hon såg inget alls. Det blev att åka till gynakuten där de bara kunde se något som tillbakabildats, det var i princip ingenting.

    Vid mf så hade jag innan alla symtom, trötthet, illamående etc, men sen försvann allt bara sådär och då förstod jag att det var kört. Började blöda två dagar senare och fick missfall två dagar efter det.

Svar på tråden Missed abortion