• SweetBabe26

    Är det okej? :)

    Min fråga är : har en grupp på fb där jag startat upp en hjälp till alla barnfamiljer å det är inget att jag samlar in pengar utan det är att personer lägger upp vad sina barn önskar sej å sen läggs det in vad personer kan tänka sej ge i gåva alltså något dom har hemma som ett annat barn kan bli glad för till jul :) är det lagligt å hjälpa andra utan att samla in pengar å inte är en verksamhet? Det är min sambo som mer tänkte hur det funkar :)

  • Svar på tråden Är det okej? :)
  • Anonym (Häpp)

    Det är inte olagligt. Däremot att skriva hela stycken utan meningsbyggnad är otillåtet.

  • SweetBabe26
    Anonym (Häpp) skrev 2017-11-20 08:54:31 följande:

    Det är inte olagligt. Däremot att skriva hela stycken utan meningsbyggnad är otillåtet.


    Hur menar du med att skriva hela stycken utan meningsbyggnad?
  • Anonym (Häpp)
    SweetBabe26 skrev 2017-11-20 09:48:25 följande:
    Hur menar du med att skriva hela stycken utan meningsbyggnad?
    Min fråga är : Jag har en grupp på fb där jag  har startat upp en hjälp till alla barnfamiljer. Det är inget att jag samlar in pengar utan det är att personer lägger upp vad sina barn önskar sig.  Sen läggs det in vad personer kan tänka sej ge i gåva alltså något dom har hemma som ett annat barn kan bli glad för till jul :). Är det lagligt å hjälpa andra utan att samla in pengar eller en verksamhet? Det är min sambo som mer tänkte hur det funkar :).
Svar på tråden Är det okej? :)