• Cadencee

    Lämning vid flytt

    Hur löser ni detta problemet? Jag ska flytta 7 mil bort. Pappan till barnen har dom varannan helg, nu fredag-måndag men efter förskoleflytt i januari är det fredag-söndag som gäller då det inte funkar rent praktiskt att lämna på förskolan sen åka till jobbet. En av dessa fredagar börjar jag jobba 13.30. Vilken lösning tycker ni är bäst då pappa högst troligt kommer jobba senare ön jag börjar:

    1. Jag lämnar barnen klockan 13 till Pappan, han tar tex f-ledigt.

    2. Pappan kör sitt pass och åker sen till förskolan och hämtar barnen. Isåfall får han bensinpeng ca 300:- av mig eftersom det är jag som flyttar.

    Finns det något annat alternativ jag inte tänkt på? Att jag skulle börja senare funkar inte på mitt jobb då fagpersonaöen går hem 16 och jag skulle behöva börja efter 16 någon gång.

  • Svar på tråden Lämning vid flytt
  • Minimalen

    Du får väl anlita något Nanny-företag som hämtar på förskolan och kör barnet till Pappan. Annars får du själv ta f-ledigt och lämna senare. Straffa inte honom för att du väljer att flytta. Att låta honom köra 14 mil är egoistiskt.

  • Cadencee

    Så bara för att pappan är för lat för att ens ha barnen mer än varannan helg så ska jag och barnen inte få ha det bra? Dessutom har pappan planer på att eventuellt flytta 7 mil åt ANDRA hållet kontra mig.

    I nuläget vet vi inte vad som är bäst och kollar alternativ. Att jag börjar senare (går efter hans schema) funkar inte då jag inte kan börja jobba efter klockan 16 då dagpersonalen på mitt jobb går hem.

  • Minimalen
    Cadencee skrev 2017-11-20 11:16:58 följande:

    Så bara för att pappan är för lat för att ens ha barnen mer än varannan helg så ska jag och barnen inte få ha det bra? Dessutom har pappan planer på att eventuellt flytta 7 mil åt ANDRA hållet kontra mig.

    I nuläget vet vi inte vad som är bäst och kollar alternativ. Att jag börjar senare (går efter hans schema) funkar inte då jag inte kan börja jobba efter klockan 16 då dagpersonalen på mitt jobb går hem.


    Då får du ta f-ledigt hela dan. Sen kan man undra hur det skulle ha lösts med förskola om ni hade haft vv.
  • Cadencee
    Minimalen skrev 2017-11-20 11:46:21 följande:

    Då får du ta f-ledigt hela dan. Sen kan man undra hur det skulle ha lösts med förskola om ni hade haft vv.


    Troligtvis väntat med flytt eller så hade jag och sambon köpt något som legat på halva vägen. Har redan gått ner i tid så jag inte kan jobba vardagskvällar pga flytten så chefen kommer neka mig det, och det av fler snöre ingår också. Har tex tagit minst 3 perioder fl tex.
Svar på tråden Lämning vid flytt