• Caitlin Deschanel

    Vad innehåller era paketkalendrar?

    Jag har gjort en paketkalender till min dotter (15 mån), snart har jag fyllt alla luckor. Vore kul att veta vad ni har för innehåll i era :) Gärna ålder på barnen också.

    Mitt innehåll:
    2 pixiböcker
    2 my little pony
    Strumpor
    Tallrik
    Munspel
    Leksaksbuss i trä
    Snuttefilt
    Russin
    Leksaksödla i gummi
    Leksaksläppstift
    Nappar
    Napphållare
    Såpbubblor
    Snöglob
    Hårspännen
    Träbokstäver
    Mugg
    Klistermärken

    4 luckor kvar nu :)

  • Svar på tråden Vad innehåller era paketkalendrar?
  • gruvan

    Jag har två barn, en på 1,5 år och en på 4,5 år. Lilla får ingen paketkalender för han fattar ändå inte grejen så det känns bara meningslöst och som bortkastade pengar. Han kommer leka med pappret och snöret från brorsans paket typ, det räcker. Stora fick paketkalender första gången när han var 2,5 år. Då tog jag alla små bondgårdsdjur han redan hade och slog in och sen fyllde jag ut med pixiböcker vi hade hemma men inte läst så ofta plus små minirussinpaket. Han blev superglad för alla paket och noterade inte att det var saker han redan hade. Nästa år kommer nog lilla få samma bondgårdsdjur i sin kalender!

    Nu är stora 4,5 år och han kommer få några pixiböcker och smågrejer (bandyboll, ett glas, nåt mjukisdjur mm) som jag köpt på olika loppisar. Han får även lite pynt och reflexer till sin cykel som vi har fått från några bekanta i ett annat land. Sen har jag även nu fyllt ut med minirussinpaket (då får även lilla ett för han älskar russin). På julafton får han en liten legobyggsats som förhoppningsvis underhåller honom ett tag på fm medan vi fixar klart allt inför att det kommer folk.

    Nästa år ska ju båda barnen få paketkalender och då kommer de få paket varannan dag (utom 1:a och 24:e dec då de får varsitt). Jag tycker det blir för mycket pengar och energi som läggs på dessa paketkalendrar så när de väl ska öppna julklappar på julafton blir det liksom ingen grej. Vi försöker å andra sidan hålla ner på julklappar också för de får så himla mycket från andra än oss föräldrar. Ett eller två paket från oss föräldrar och ett var från varandra. Sen har vi sagt till mor- och farföräldrar vad barnen önskar sig och behöver.

  • syntharen

    Min 7 åriga son får det här i sin kalender (som är trån tomten men det är ju jag mamman som fixat det )

    1 fre Chipspåse

    2 lör Godis

    3 Skämtartikel

    4 Pixelpyssel

    5 Ninjago gubbe

    6 Kladdhand

    7 Gumballgum

    8 fre Chipspåse

    9 lör Godis

    10 Legogubbe

    11 Pixelpyssel

    12 Airflower

    13 Ansiktskritor

    14 Legogubbe

    15 fre Chipspåse

    16 lör Godis

    17 Konstig pysselsak

    18 Ninjagogubbe

    19 Skämtartikel

    20 Boardercollie hund figur

    21 Pixelpyssel

    22 fre Chipspåse

    23 lör Godis

    24 Lego Nexo Knights

    Lillebror som är 14 månader får inget i år men kanske nästa år beroende på hur han utvecklas. 7-åringen var närmare 3,5 år när han fick paketkalender första gången.

  • gruvan
    syntharen skrev 2017-11-20 19:11:12 följande:

    Tillägg: chipspåsen är en sån liten på typ 40 g, alltså inte en fullstor på 300g


    Smart med fredagsmys och lördagsgodis i kalendern! Det kommer jag köra nästa år! :)
  • Aikido

    1 Norrlands Guld
    2 Norrlands Guld
    3 Norrlands Guld
    4 Norrlands Guld
    5 Norrlands Guld
    6 Norrlands Guld
    7 Norrlands Guld
    8 Norrlands Guld
    9 Heineken
    10 Norrlands Guld
    11 Norrlands Guld
    12 Norrlands Guld
    13 Sol
    14 Norrlands Guld
    15 Norrlands Guld
    16 Norrlands Guld
    17 Norrlands Guld
    18 Norrlands Guld
    19 Staropramen
    20 Norrlands Guld
    21 Guiness
    22 Norrlands Guld
    23 Norrlands Guld
    24 Laphroaig

    Ja det är ju min kalender då. Ungarna får fan ingen.

  • fluu

    I min dotters paketkalender i år, hon är snart 6 år:

    Gosedjur, pepparkaksform, bingo-spel, fröpåse, ett ljus, snöglob, magnet, bokmärken, klistermärken, penna+ sudd, reflex, klubba, roliga plåster, strumpor, rosetter, granpynt, duschtvål, lotion, halsband, strandväska, sago-cd, tablettask, slajm


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EliMil

    Jag har en 2åring och en 11åring, de får varannan dag har jag tänkt. 

    I paketen finns: klistermärken, stämplar, småbilar, pärlor, pysselsaker, sax, lim, spel, ritmallar, tuggummin, greta gris mugg, förstoringsglas.

    Sonen på två år får samma saker några gånger, tänker att han inte har något minne av om han fått samma. så han kommer till exempel få en liten bil i tre av paketen.

    Jag försökte hitta saker som inte är alltför stora, det ska ju inte vara som julafton lixom Tungan ute Sen ville jag inte heller ha för dyra saker, så wish, dollarstore och flying tiger är bra ställen att fynda på Flört

  • Caitlin Deschanel
    EliMil skrev 2017-11-22 13:53:42 följande:

    Jag har en 2åring och en 11åring, de får varannan dag har jag tänkt. 

    I paketen finns: klistermärken, stämplar, småbilar, pärlor, pysselsaker, sax, lim, spel, ritmallar, tuggummin, greta gris mugg, förstoringsglas.

    Sonen på två år får samma saker några gånger, tänker att han inte har något minne av om han fått samma. så han kommer till exempel få en liten bil i tre av paketen.

    Jag försökte hitta saker som inte är alltför stora, det ska ju inte vara som julafton lixom Tungan ute Sen ville jag inte heller ha för dyra saker, så wish, dollarstore och flying tiger är bra ställen att fynda på Flört


    Jag har köpt mycket på Flying tiger till min kalender :) Wish tänkte jag på men kom på kalendern för sent så jag skulle inte hinna få hem grejerna :(
Svar på tråden Vad innehåller era paketkalendrar?