• Anonym (Jobn)
    Äldre 20 Nov 23:17
    1978 visningar
    7 svar
    7
    1978

    Natt jobb familj

    Hej min man jobbar som lokalvårdsare pp sjukhus nätter 18-02.00 de har funkat sen mars då ja blec sjukskriven då vi har små barn. Han har velat gå tillbaka til dagsjobb sen sept men hans chef e för bekväm med han där då han e duktig ... men nu har ja fått jobb och vi behövwr verkligen att jag jobbar pga ekonomin, kan han kräva omplacering?? Har han någon rätt pga småbarn?? De fastighets facket.

  • Svar på tråden Natt jobb familj
  • Anonym (Jobn) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 23:18
    #1

    Har en ny telefon och skriver som en kratta sorry!!!

  • Anonym (A)
    Äldre 20 Nov 23:34
    #2

    Finns nog inget sätt att kräva det. Vad kommer du ha för arbetstider? Vad är det som gör nattjobbet omöjligt?

  • Äldre 21 Nov 06:49
    #4

    Någon rätt på grund av småbarn tror jag inte han har, däremot på grund av hälsa. Om det är just natt han har varit sjukskriven för?

  • Anonym (Jobn) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 07:30
    #5
    nevermind skrev 2017-11-21 06:49:07 följande:

    Någon rätt på grund av småbarn tror jag inte han har, däremot på grund av hälsa. Om det är just natt han har varit sjukskriven för?


    Han mår ju inte bra pga nsttjobbet. Men hans arbersgivare lyssnar knappt på han.
  • Anonym (Silla­)
    Äldre 1 Dec 17:52
    #6

    Nej,han kan inte kräva något. Finns det lediga dagtjänster på hans jobb? Om ja, så kan han ju söka dem.

  • Anonym (Oskar­)
    Äldre 1 Dec 19:46
    #7
    Anonym (Jobn) skrev 2017-11-21 07:30:44 följande:

    Han mår ju inte bra pga nsttjobbet. Men hans arbersgivare lyssnar knappt på han.


    Om ni behöver bådas löner så är det bara att bita ihop.
Svar på tråden Natt jobb familj