• Undret Gilan

    Blödningar, Stress efter MF

    Hej!

    Jag drabbades av ett MF i V6 den 7 Oktober. Innan dess var min mens regelbunden som en klocka. Men efter har jag haft blödningar mer eller mindre varannanvecka. Inte bara röda flytningar utom inland upp till 4 dagar då jag behöver använda tampong. Börjar bli trött och yr av allt blödande så ringde idag till gyn. För att få kolla varför jag jag blöder hela tiden men även kolla mina blodvärden.

    Dom tycker inte alls jag behöver någon tid utan att det låter som min kropp är stressad. Åh frågar om jag kan tänka på nåt som hände i September Oktober som kan varit stressande. Svarade då att jag fick missfall (vilket jag nämnt tidigare i samtalet). Upplever du missfallet stressande? Var nästa fråga.. Svarade att Nej det gör jag inte men att blöda och ja mensvärk 1 gång i veckan utan att veta varför. DET upplever jag stressande.

    Ja, då får du försöka minska stressen och tänka att Mussfall är normalt och innan ett år av att försöka bli gravid är det inget konstigt om inte något blivit en lång graviditet. Försökte förklara att jag vet allt detta och att jag inte känner någon stress med att bli gravid utan över att jag har ont och blöder. Men fick ingen tid utan skulle försöka stressa ned så skulle nog kroppen bli sej själv igen. Men hur lätt är det, när man är hemma ifrån jobbet med svåra mensmäryor och blödningar, yrsel? Å inte ha någon aning om varför, hur länge det kommer hålla i eller hur många dagar det är till nästa gång det börjar igen...

    Har någon här vart med om något liknande...

    Känner mej så uppgiven..


    ♥Stella 2010-03-28♥
  • Svar på tråden Blödningar, Stress efter MF
  • Charlieellerså

    Har du kollat gravtest så att det är negativt nu? Tänker att de ändå borde kolla så du blött ut allt. Visst kan stress påverka och störa hormonbalansen men som du säger skapar även blödningarna och värken stress och det borde de absolut kunna kolla upp. Kan du ringa en barnmorska och fö lite uppbackning därifrån tro? Kanske kan man skicka en remiss till gyn då?

    Jag skrapades för ma för snart tre veckor sedan. Har molvärk och blodblandade flytningar till och från och blir också stressad av just detta. Själva missfallet är ju sorgligt men inte stressande så som du också beskriver att du känner. Stå på dig. Du borde absolut kunna få en koll.

Svar på tråden Blödningar, Stress efter MF