• absalon

    Är Sverige en demokrati?

    Ibland träffar jag på SD-sympatisörer, som tvärsäkert påstår att Sverige "inte är en "Demokrati". Förr var det vanligtvis extrema kommunister, som påstod samma sak.
    Däremot möter jag sällan SD-sympatisörer som exakt kan tala om, vad en sverigedemokratisk regering ska göra, för att införa verklig demokrati. Vill man förbjuda vissa media och/eller vissa partier eller vad?Cool

  • Svar på tråden Är Sverige en demokrati?
  • Draken55
    absalon skrev 2017-11-21 13:37:54 följande:

    Ibland träffar jag på SD-sympatisörer, som tvärsäkert påstår att Sverige "inte är en "Demokrati". Förr var det vanligtvis extrema kommunister, som påstod samma sak.
    Däremot möter jag sällan SD-sympatisörer som exakt kan tala om, vad en sverigedemokratisk regering ska göra, för att införa verklig demokrati. Vill man förbjuda vissa media och/eller vissa partier eller vad?Cool


    Jag är inte SDare, men om du vill höra bekymmersamma röster om demokratins tillstånd i dagens Sverige rekommenderar jag dig att ta till dig vad Juholt och Feldt tycker, de är visst sossar om jag har rätt för mig...:)

    Faktum är att saker kan gå snett, ganska snabbt, även i  lala-landet Sverige.

    Sen har viss kritik från SD håll också relevans, det förekommer hot, avskedanden, mot människor som har åsikter om flyktingpolitiken exempelvis, det är dock inte organiserat utan kan sägas vara en rad "nyttiga idioters" uppträdande, såsom skiträdda chefer och makthavare på lokal nivå med DDR-hjärnor.
  • AndreaBD

    Smart strategi egentligen! Alla vill ha demokrati, eller hur? Så om man vill ha framgång med sitt parti så tutar man in i folk att det inte är riktigt demokrati som det är nu, men man tänker ändra på det om man kommer till makten. Smart. 

  • absalon

    Men vilka förändringar skulle en  SD-regering genomdriva för att göra Sverige mer demokratiskt?Cool

Svar på tråden Är Sverige en demokrati?