• Anonym (förbannad)

    Vad i helvete!!!!! (aftonbladet)

    Jag är usel på att länka men om ni går in på Aftonbladet hittar ni det jag menar.

    Jag läste just aftonbladet och är så arg att jag kokar! Tre flickor i årskurs fyra har blivit jagade, fasthållna, våldtäkts-hotade, misshandlade och dödshotade av tre jämnåriga pojkar.

    När föräldrar avkrävt rektorn en redogörelse över vad skolan gjort efter händelsen förklarar hon att de "pratat med" pojkarna.  Pojkarna har inte blivit avstängda från skolan men flickorna orkade inte gå till skolan under en tid, en av dem har bytt skola.

    Rektorn säger att skolan har nolltolerans i sådana här saker men säger också att hon anser att det handlar om "en lek som urartat". Hon kopplar också det som hänt till att "tjejer är spännande för killar".

    Vet inte vad jag vill med tråden, är bara så arg. Jag har själv tre söner som nu är i tonåren och Gud förbjude att de skulle göra något sådant. Skulle det ändå ske skulle jag skämmas ögonen ur mig, ta grabben i örat och släpat hem honom till var och en av flickorna och sett till att han bad om ursäkt på sina bara knän.

    Sverige och världen är mitt i en orkan av Metoo-berättelser, alla blir vi berörda och förfasas och så kommer en rektor och påstår att en sådan här händelse är ett uttryck för att "tjejer är spännande för killar". FY FAN!!!!!!!

  • Svar på tråden Vad i helvete!!!!! (aftonbladet)
  • Anonym (mmm)

    och den rektorn borde kanske bytas ut. Så säger man bara inte.

  • Anonym (förbannad)
    LFF skrev 2017-11-21 16:13:39 följande:

    Kände väl ungefär det samma när jag läste den artikeln. Har två killar på 4 år än så länge och jag blir ju helt knäckt över hur man ska lyckas uppfostra killar till att inte göra något sådant när hela samhället verkar tycka att det är ok.

    Här är den förresten: 

    www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/P3r4Q5/rektorn-efter-valdtaktshot-mot-smaflickor-tjejer-ar-spannande-for-po


    Tack för hjälpen att länka, är som sagt usel på det.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (förbannad) skrev 2017-11-21 16:10:03 följande:
    Jag är usel på att länka men om ni går in på Aftonbladet hittar ni det jag menar.

    Jag läste just aftonbladet och är så arg att jag kokar! Tre flickor i årskurs fyra har blivit jagade, fasthållna, våldtäkts-hotade, misshandlade och dödshotade av tre jämnåriga pojkar.

    När föräldrar avkrävt rektorn en redogörelse över vad skolan gjort efter händelsen förklarar hon att de "pratat med" pojkarna.  Pojkarna har inte blivit avstängda från skolan men flickorna orkade inte gå till skolan under en tid, en av dem har bytt skola.

    Rektorn säger att skolan har nolltolerans i sådana här saker men säger också att hon anser att det handlar om "en lek som urartat". Hon kopplar också det som hänt till att "tjejer är spännande för killar".

    Vet inte vad jag vill med tråden, är bara så arg. Jag har själv tre söner som nu är i tonåren och Gud förbjude att de skulle göra något sådant. Skulle det ändå ske skulle jag skämmas ögonen ur mig, ta grabben i örat och släpat hem honom till var och en av flickorna och sett till att han bad om ursäkt på sina bara knän.

    Sverige och världen är mitt i en orkan av Metoo-berättelser, alla blir vi berörda och förfasas och så kommer en rektor och påstår att en sådan här händelse är ett uttryck för att "tjejer är spännande för killar". FY FAN!!!!!!!
    Jag råkade ut för den typen av saker när jag gick i 5an och 6an och det var på 70-talet fast då skämdes man så mycket att man inte berättade för någon utan jag löste det genom att sätta tryckknappar i mina trosor och linnen så att killarna inte kom åt kroppen eftersom de inte kunde dra upp kläderna. Det enda man kan säga att vissa saker gått ned i åldrarna och att vissa rektorer inte borde finnas på poster med ansvar
  • Anonym (anonym)
    garkanore skrev 2017-11-21 16:24:48 följande:
    Man ser ju också vilken extrem skillnad det är, nu handlar det om sånna där kulturberikande övergrepp då hängs ingen ut , hade det varit en vit man som martin timmel då hade det varit namn bild och hemadress

    Vita män som tycker fel ska hängas ut resten ska skyddas enligt våldtäksälskande aftonbladet
    Så 10-åriga barn går att jämföra med 60-åriga män
  • Anonym (anonym)
    garkanore skrev 2017-11-21 16:35:47 följande:
    Man kan också se att viärhär och metoo tags saknas totalt på aftonbladets fb sida =P annars brukar dom vara aktiva men nu var det ok med våldtäkt
    Våldtäkt 10-åriga barn som trakasserar andra 10-åriga barn du tänkte dig att dessa 10-åriga barn skulle skriva sina berättelser på sina konton på sociala media eller att AB skulle intervjua barn och lägga ut deras berättelser under metoo
  • LFF
    garkanore skrev 2017-11-21 16:41:08 följande:
    Aboslut inget nytt och det kommer alltid finnas, men samhälle kan välja att antigen bestraffar man eller belönar man delar ut armband tycker lite synd om, mmmh stackars små

    Dessa gm borde bli bestraffade som vuxna och bli dömda till mycket långa straff för att sända en kraftig singal till resten
    Tja, man har ju inte bestraffat de tidigare pojkar och barn som gjort liknande saker utan det är alltid flickorna som skuldbelagts i dessa lägen. "Du borde tänka på vilka signaler du sänder ut", "Du borde inte ha haft så kort kjol på dig" "Du borde inte ha en så urringad tröja" "Du borde tänka på att det är så frestande för pojkarna när flickor har tighta kläder på sig"

    *saker man hört som tjej genom åren sen man blev tonåring i slutet på 80-talet*
  • Haskel

    En sak har jag lärt mig efter senare händelser i min närhet. LITA ALDRIG PÅ MEDIA!!!

    Nu tror jag absolut att det mesta i artikeln är sann. Men det som hänt är nästan för bra för att fånga läsare, och skapa opinion. Jag är därför övertygad om att vissa bakomliggande omständigheter, har utelämnats. Samt att vissa detaljer lagts till, och andra tagits bort.

    Det handlar om 10-åringar! Det ligger stora överdrifter i denna artikel, säkert även en och annan hund begraven också.

  • LFF
    garkanore skrev 2017-11-21 16:54:44 följande:
    Jo men exakt ,samhället borde ta sitt ansvar och visa att det spelar ingen roll om du så är 10 så ska du ansvara för dom liv du förstör

    Döm dom som vuxna och skärp alla straff rejälv för övergrepp

    Men det kommer aldrig ske i sverige där brottslingarnas gudfader och beskyddare Löfven styr ,här ska brottlsingar tyckas synd om och daltas med .Socilister älskar våldtäkter och mord
    Och fortfarande. Att skylla på dagens politiker och politik fungerar inte eftersom denna typ av åsikter har funnits i århundraden även i Sverige. Det är som sagt inget nytt under solen.
Svar på tråden Vad i helvete!!!!! (aftonbladet)