• Anonym ((Meri­noull)­)
    Äldre 21 Nov 18:11
    923 visningar
    5 svar
    5
    923

    Är det här tillräckligt för en 1-åring?

    Hej

    Min dotter bara slänger av sig mössan. Är en balaklava i merinoull tillräckligt varmt att ha på vintern? Vid minus 10? Tänker de från Pierre Robert

    www.pierrerobert.se/sv_SE/erbjudanden-40-off/wool-hettelue-berry-pink-stripe/9000032147.html

    Tack snälla för hjälp

  • Svar på tråden Är det här tillräckligt för en 1-åring?
  • Anonym (Bara kort stund)
    Äldre 21 Nov 18:27
    #1

    Det beror på hur länge du är ute? 30 minuter går bra i en balaklava i merinoull om det är 10 minus. Men ska ni vara ute längre så trä luvan på täckjackan över, eller en tjock fodrad mössa i ull med knyte under hakan.

  • Äldre 21 Nov 18:31
    #2

    Sätt en mössa under balaklavan om det känns för kallt med bara den.

  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 21 Nov 18:33
    #3

    Eller en mössa över. Balaklavan borde få den åtminstone svårare att få av.

  • Äldre 21 Nov 18:34
    #4

    Kan det vara så att hon slänger av sig mössan för att hon tycker att det är varmt?

    *skyldig*


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 21 Nov 20:19
    #5

    Min son som är 1,5 år är likadan! Vi testade flera mössorter med och utan snöre men inget funkade. Så jag köpte en tunn balaklava. Det gick han med på! Har en i ull och en fleece som vi kör nu. Han har aldrig försökt dra av den. Och det verkar som att han accepterar att ha en tunnare mössa på över, så det kör vi just nu för att sen ladda med en varmare mössa över balaklavan när det blir riktigt kallt. Lycka till!

Svar på tråden Är det här tillräckligt för en 1-åring?