• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 21 Nov 19:48
    6086 visningar
    25 svar
    25
    6086

    Dottern pappa gjorde henne illa

    Hej alla!

    Jag är så ledsen för min lilla flickas skull. Hon är 6 år gammal och bor hos sin pappa varannan helg. Nu när hon kom hem idag så har hon ett blåmärke på över armen. Stort som ett fingeravtryck ungefär. Jag tyckte det var ett konstigt ställe att få ett blåmärke på, så jag frågade vad som hänt och ?jag minns inte?. Jag lät det vara och frågade lite senare vad som hänt. Och då berättade hon att hennes pappa tagit ett hårt grepp om hennes arm för att hon spillt lite vatten i soffan. Hon sa att hon började grina och blev väldigt ledsen..

    Hon hade även blivit rådd av pappan att ?inte nämna det här för NÅGON!!?

    Vad skulle ni gjort?

    Vi sitter redan i en vårdnadstvist.

  • Svar på tråden Dottern pappa gjorde henne illa
  • Anonym (Hmm.)
    Äldre 21 Nov 20:05
    #1

    Nu säger jag inte att du inte ska ta det på allvar, men det kan ju ibland vara bra att lyssna på den vuxnes version också. En vuxen hand som tar tag i ett barns arm kan faktiskt ge blåmärke. Det bör inte hända och den vuxne bör ju om den är normal få dåligt samvete, men barn i den åldern kan vara rejält bråkiga att man faktiskt ibland handgripligen måste lyfta bort dem och har man otur håller man fel. Och barn i den åldern ljuger gärna om sin egen skuld för att slippa gå skäll en gång till.. Precis som barn i alla åldrar som gärna ljuger/hittar på historier för att de är påverkade av föräldrarnas bråk.....

    Nu säger jag ju som sagt inte att det nödvändigtvis är så och om han Är en våldsam man måste du ju såklart ta barnet till en läkare och dokumentera skadorna.

  • Anonym (Hmm.)
    Äldre 21 Nov 20:07
    #2

    Och för övrigt är knappast ett fingerstort blåmärke på armen något konstigt, så om pappan inte är våldsam så kan det riskera att skada dig om du mitt i en vårdnadstvist börjar leta efter saker som kanske inte ens finns..

  • Anonym (Hmm.)
    Äldre 21 Nov 20:08
    #3

    Och för övrigt är knappast ett fingerstort blåmärke på armen något konstigt, så om pappan inte är våldsam så kan det riskera att skada dig om du mitt i en vårdnadstvist börjar leta efter saker som kanske inte ens finns..

  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 21 Nov 20:12
    #4
    +1

    Jag har två barn och aldrig någonsin har de fått blåmärken för att vi tagit i dem hårdhänt, så hårt tar man inte i barn.

  • Anonym (B)
    Äldre 21 Nov 20:15
    #5

    Faktumet att han sa åt henne att inte berätta om händelsen för någon är alarmerande. 

    Och spilla ut ett glas vatten? Hade hon rusat rakt ut i trafiken då kan man ta tag i henne och bli arg, men ett glas vatten? Han låter jävligt labil, och det låter som han är typen som brusar upp lätt.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 20:22
    #6

    Jag kan tillägga att exet misshandlat mig. Och han har svårt att kontrollera sig. Enligt vår förra vårdnadstvist så tyckte utredarna att han inte kan tygla sina känslor och blir lätt arg utan orsak, därav min oro.. Jag hade gärna frågat honom om varför hon har blåmärket men han kommer ljuga om det. Vår dotter är väldigt lugn av sig och hon sa att hon råkat förstöra en leksak som innehöll vatten. Och varför säger man ?du får inte säga detta till någon? :o

  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 21 Nov 20:36
    #7
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-21 20:22:54 följande:

    Jag kan tillägga att exet misshandlat mig. Och han har svårt att kontrollera sig. Enligt vår förra vårdnadstvist så tyckte utredarna att han inte kan tygla sina känslor och blir lätt arg utan orsak, därav min oro.. Jag hade gärna frågat honom om varför hon har blåmärket men han kommer ljuga om det. Vår dotter är väldigt lugn av sig och hon sa att hon råkat förstöra en leksak som innehöll vatten. Och varför säger man ?du får inte säga detta till någon? :o


    Det här måste komma fram till myndigheter .Skydda ditt barn!
  • Anonym (B)
    Äldre 21 Nov 20:38
    #8
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-21 20:22:54 följande:

    Jag kan tillägga att exet misshandlat mig. Och han har svårt att kontrollera sig. Enligt vår förra vårdnadstvist så tyckte utredarna att han inte kan tygla sina känslor och blir lätt arg utan orsak, därav min oro.. Jag hade gärna frågat honom om varför hon har blåmärket men han kommer ljuga om det. Vår dotter är väldigt lugn av sig och hon sa att hon råkat förstöra en leksak som innehöll vatten. Och varför säger man ?du får inte säga detta till någon? :o


    Har du anmält misshandeln? Om inte - så gör det nu direkt. Allt måste antecknas. Har du några sms, telefonsamtal, mail eller liknande där han hotar dig? 

    Och du, ge din dotter enormt mycket beröm för att hon gick emot sin pappa och berättade. Så många barn som är lojala mot sina föräldrar som begått fel.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 21:08
    #9
    Anonym (B) skrev 2017-11-21 20:38:21 följande:

    Har du anmält misshandeln? Om inte - så gör det nu direkt. Allt måste antecknas. Har du några sms, telefonsamtal, mail eller liknande där han hotar dig? 

    Och du, ge din dotter enormt mycket beröm för att hon gick emot sin pappa och berättade. Så många barn som är lojala mot sina föräldrar som begått fel.


    Nej jag har endast pratat med min advokat och jag ska ringa socialtjänsten imorgon! Vi har nyss haft en utredning som de öppnade men avslutade utan åtgärd (de tyckte hon var för liten för att ha samtal med). Han har hotat mig väldigt mycket och det ligger till stor fördel till att jag fick ensamvårdnad för två år sedan.
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 21 Nov 21:19
    #10
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-21 21:08:05 följande:

    Nej jag har endast pratat med min advokat och jag ska ringa socialtjänsten imorgon! Vi har nyss haft en utredning som de öppnade men avslutade utan åtgärd (de tyckte hon var för liten för att ha samtal med). Han har hotat mig väldigt mycket och det ligger till stor fördel till att jag fick ensamvårdnad för två år sedan.


    Så hans hot till dig fick dig lättare att få vårdnaden?
Svar på tråden Dottern pappa gjorde henne illa