• Äldre 21 Nov 22:38
    5504 visningar
    1 svar
    1
    5504

    Gravid och sjukt förkyld

    Jag är idag 29+6 gången. Min kropp har de jätte jobbigt. Jag vaknar minst 1 gång i timmen och går på toa, mår illa dygnet runt. Och till reda på allt så har jag nu sedan i torsdags åkt på en extrem förkylning med snorig näsa, hostar så jag spyr och ont i ryggen ifrån skuldrorna och ner mitt på ryggen. Så nu sover jag ännu mindre på natten, har huvudvärk dygnet runt och kroppen känns helt slut och foglossning som ökar i smärta.

    Hur ska man orka 10 veckor minst till av graviditeten!?

    Några tips de är svårt att hitta tid att vila på dagarna.

  • Svar på tråden Gravid och sjukt förkyld
  • Anonym­838383
    Äldre 24 Nov 03:30
    #1

    Hej! Usch jag lider med dig!! Är själv vaken nu 03.00 mitt i natten pga jobbigheter i v36, foglossning o smärta när man vänder sig, kissig 1-2ggr/Tim och gravidtäppt i näsan +förkylning å inga nässprayer hjälper nu längre så har typ panik o andas genom munnen orsakar torrsprickor på läpparna aaaaargh!!

    Med dina grejer låter det som du är sjukskriven? Eller kanske kan bli med tanke på

    Illamåendet mm? Sjukskrivning 50% blev min räddning då dålig sömn o foglossningen blev för mycket i v25 o från v.32 kan man få ju gravidoenning i vissa jobb..

    Tips1: är att bara somna dagtid när du kan. Bara gör det. Du skriver att det är svårt men det brukar gå å hitta tid när det bara inte går längre...Jag har tex inte haft dåligt samvete för min son som fått titta på tv en stund varje dag medan jag deckar en 20-30min efter jobb eller närsomhelst o vaknar som en ny människa. Mycket bättre sömn dagtid än nattetid! Sambon får ta mycket också- be om hjälp om du har barn sen tidigare!

    Tips 2: Förkylningen låter exakt som en äkta gravidförkylning. Har haft ca5ggr denna graviditet o trott att ja ska typ dö varje gång. Man får ställa sig in på att det tar ca 10-14 dagar att bli frisk istället för 7...då vet man att det lättar men tar tid!!

    Slutligen..tips 3: om det finns saker du fortfarande njuter av (varma bad/duschar, ringa en vän, se på serier, massage, yoga eller min favorit... sex?! ) se till o gör minst en av dem varje dag!

    Håll ut! O styrkekram till dig o mig o alla andra som har oturen att må så kass!

Svar på tråden Gravid och sjukt förkyld