• Mamman8

    Gasig

    Hej!

    Har en son som snart är 2 månader. Är 7 veckor på fredag.

    Han har väldigt mycket gaser i magen.

    Han får babysemp lemoulac och vi ger Minifom droppar vid varje flaska.

    Varje gång han sover, både nattetid och under dagen hör man hur han pruttar och då vaknar han direkt och är ledsen..

    Detta började för någon vecka sedan och nu känns de som hela dagarna går åt att söva om honom då han aldrig får sova typ.

    Någon som har tips? Erfarenhet?

  • Svar på tråden Gasig
  • Annah80

    Hej,

    Vår son är snart 5 mån och fortfarande väldigt gasig och skriker mycket. Vi ger minifom, Semper magdroppar och ser till att rapa honom mycket. Jag äter sen han var ca 2 mån mjölkproteinfri kost och undviker det mesta som är gasbildande (lök, vitlök, bönor etc) Finns tyvärr inte så mycket mer att göra och BVC säger likadant...

    Om det är kolik så vet jag dem som prövat akupunktur med lyckat resultat. Vet dock inte om 2 månader är lite för sent att göra det för att det ska hjälpa.

    Hoppas det blir bättre snart! Vi kämpar fortfarande så vet hur det är...

    Med vänlig hälsning,

    Anna

  • Kattisen94

    Hej!

    Så var vår lilla flicka med! Inget hjälpte förrens vi bytte till NAN sensitive!! Rekommenderar den starkt! Du ser skillnad efter någon dag och dem blir oftast helt besvärfria efter någon vecka! Kör med bara minifom till det öka till 15 droppar istället för 10 :)

    Hoppas det hjälper!

  • RebeckaS01

    Hej!

    Ja, jag har samma erfarenhet med min bebis som är drygt två månader. Skillnaden här är att han mår bäst när han pruttar, det är när han inte gör det som han har så ont i magen så att han skriker. 

    Är det bara gaser som är problemet, eller har han problem med att bajsa också? Vi ger vårt barn ersättning och upplever att det hjälper att ha i lite rapsolja om det är riktig kris. Vi masserar också hans mage, sök på kolikmassage. Det hjälper om magen är hård.

Svar på tråden Gasig