• Anonym (Vill bli politiker)

    Skulle egentligen bli politisk aktiv - Fick avslag av att bli kandidat - På grund av min bakgrund

    Jag ville så gärna kandidera tillsammans med en politik och helt enkelt bli politisk aktiv.


    Tyvärr, så har jag gjort tidigare en kriminell gärning, men det var en tid som jag mådde dåligt, en period där jag åter och återigen försökt ta hjälp innan jag gjorde det olagliga gärningen. Men det är en tid förbi, och jag mår bra idag. Idag har jag självfallet dålig samvete och skuldkänslor för det som jag har gjort.


     


    I och med att jag kom i kontakt med politiker, som ville att jag skull engagera mig hos de, så blev jag väldigt sugen och bli medlem. Ett parti jag länge röstat på. Jag bestämde mig för att bli politisk aktiv, och blev väldigt intresserad av det.


    Nu fick jag avslag, på grund av belastnings registret. En gärning som inte hade behövt bli om, akutpsyket faktiskt tog in mig, när jag begärde om det. (Ja, jag besökte akut psyket fler tal gånger, och försökte även få hjälp många gånger ifrån psykiatrin), nu fick jag idag brevet om avslag.


    Mycket sorg i mig, och jag vet inte om jag borde kanske engagera mig på ett annat vis, tills belastningsregistret försvinner. Den kommer försvinna om ett par år, men det känns då som om man vänder om ryggen för massa ''kamrater'', bara för att uppnå sin egna tillfredsställelse. Kan man överhuvudtaget göra så, ''vända'' om ryggen, för att bli politisk aktiv i ett annat parti, för att sedan komma tillbaka.


    Jag tror att det här är det enda partiet som frågar efter registret ifrån polisen, eftersom de har tidigare haft problematik med polisen och har tidigare negativt rykte angående om kriminalitet. Så för att försöka få bort det, så försöker de få alla ny medlemmar, att skicka registret ifrån polisen.


    Vad skall jag göra?


    Jag känner mig så förvirrad och förtvivlad att det nästan skulle kännas bra om jag kunde gå ur medlemskapet tills vidare, och vara med och engagera mig i ett par år i ett annat parti så länge. Skulle dock bli lite pinsamt när man kommer tillbaka, men jag känner mig så förvirrad, bekymrad och förtvivlad.


     


    Tack på förhand!


     

  • Svar på tråden Skulle egentligen bli politisk aktiv - Fick avslag av att bli kandidat - På grund av min bakgrund
  • Anonym (Alltså......)

    Alltså ........att bli politiker vill man väl bara om man delar ett partis ideologi och brinner för att jobba för det? Du känns ju ganska förvirrad över lag som verkar tro att man kan hoppa mellan partierna som man byter kläder? Du skulle alltså gå med i ett parti som du inte delar åsikter och värderingar med bara för att .........? För att sedan gå med i SD när du inte längre syns i belastningsregistret?!

    Tur kanske att man inte blir politiker bara för att man går med i ett parti. Att föra ett partis talan kräver ju liksom att man står för det partiets värderingar.

  • Anonym (Vill bli politiker)
    Anonym (Alltså......) skrev 2017-11-22 22:24:38 följande:

    Alltså ........att bli politiker vill man väl bara om man delar ett partis ideologi och brinner för att jobba för det? Du känns ju ganska förvirrad över lag som verkar tro att man kan hoppa mellan partierna som man byter kläder? Du skulle alltså gå med i ett parti som du inte delar åsikter och värderingar med bara för att .........? För att sedan gå med i SD när du inte längre syns i belastningsregistret?!

    Tur kanske att man inte blir politiker bara för att man går med i ett parti. Att föra ett partis talan kräver ju liksom att man står för det partiets värderingar.


    Det gör jag.


    Men jag känner bara ett sådant stor sug att bli aktiv politiker, så jag känner mig lite....Desperat, eller hur man skall säga.

  • Anonym (X)

    Vilket brott begick du och vilket parti gäller det?

Svar på tråden Skulle egentligen bli politisk aktiv - Fick avslag av att bli kandidat - På grund av min bakgrund