• MAL01

    Oron finns där 24/7

    Hej allihopa!

    Jag är gravid i v. 5 och oroar mig så för missfall. Jag är 32 år

    Och detta är mitt andra barn. Jag har ibd sjukdom och äter medicin för detta.

    Om någon mer har det och genomgått en graviditet så vill jag gärna höra hur ni mådde

    Och vilka mediciner ni hade under graviditeten.

    Mvh Malin

  • Svar på tråden Oron finns där 24/7
  • Missdaniels

    Hej!

    Jag har IBS och är i vecka 8. Jag äter dock ingen medicin eller så, men jag förstår din oro för missfall. Jag tror att de flesta nygravida oroar sig för just MF/MA och det finns ju tyvärr inget annat att göra än att vänta :/

    Jag tror dock inte du behöver oroa dig just pga din IBD, har du träffat läkare/BM och pratat om det du oroar dig för?

  • MAL01

    Tack för svar. Jag har pratat med bm och hon fick mig lite lugnare. Känns alltid bättre efter första bm besöket när man fått svar på alla frågor man bygger upp i huvudet. Ska få göra extra ul så känns lite bättre då.

    Märker dock att allt går fortare med andra barnet. Magen är redan gravidsvullen, dock gossar jag mer på att det e gaser och annat men det verkligen ut som en gravid mage. Kan ta en bild och lägga ut den här så får du se.

    I förmiddags spydde jag som en gris. Hade inte detta kraftiga illamåendet med mitt första barn.

    Har du upplevt liknande?

Svar på tråden Oron finns där 24/7