• Anonym (...)
    Äldre 22 Nov 17:25
    3570 visningar
    14 svar
    14
    3570

    Stark magkänsla..

    Av att något är fel men man kan inte sätta fingret på vad. Vad beror det på? Hur uppstår magkänsla? Varför har den nästan alltid rätt?

    Jag har haft en konstig känsla om killen jag dejtar. Nu fick jag den igen och jag vet inte riktigt varför..

  • Svar på tråden Stark magkänsla..
  • Anonym (?)
    Äldre 22 Nov 17:38
    #1

    Vad poppar upp i ditt huvud när du får denna magkänsla

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 17:48
    #2
    Anonym (?) skrev 2017-11-22 17:38:39 följande:

    Vad poppar upp i ditt huvud när du får denna magkänsla


    Bara en stark oro av att någonting är fel. Jag ringde honom då men han svarade inte vilket han oftast brukar.. Sen säger han att han glömt mobilen i bilen.
  • Anonym (--)
    Äldre 22 Nov 18:18
    #3

    Magkänslan uppstår när man lägger märke till ett ändrat beteende. Någon blir plötsligt väldigt hemlig med sin telefon. Kommer hem andra tider än vanligt. har annat umgänge än vanligt. Håller inte ögonkontakt eller kramas och pussas som vanligt. Osv osv. Så magkänslan uppstår ofta ur beteende som inte stämmer överens med hur det brukar vara. 

  • Anonym (--)
    Äldre 22 Nov 18:19
    #4
    Anonym (--) skrev 2017-11-22 18:18:11 följande:

    Magkänslan uppstår när man lägger märke till ett ändrat beteende. Någon blir plötsligt väldigt hemlig med sin telefon. Kommer hem andra tider än vanligt. har annat umgänge än vanligt. Håller inte ögonkontakt eller kramas och pussas som vanligt. Osv osv. Så magkänslan uppstår ofta ur beteende som inte stämmer överens med hur det brukar vara. 


    Du har troligtvis märkt av något i hans beteende som ändrats på sistone, och nu när du fick magkänslan var det bara hjärnan som kopplade det till att något kanske är fel. Lite försenad reaktion helt enkelt. 
  • Anonym (Finns för att skydda oss)
    Äldre 22 Nov 18:58
    #5

    Man kan kalla det magkänsla, intuition eller vad som helst. Men det är en slags instinkt som säger oss att nåt är fel. Tror denna typ av intuition/känsla finns till för att skydda oss.

    Enda gången jag fått en extrem känsla av att något var riktigt fel med en kille, så var det när jag hade blivit ihop med en som sedan visade sig vara otrogen ett flertal ggr med olika personer. Det fanns inget "märkbart" eller tydligt att peka på. Dvs. inget ändrat beteende som jag la märke till alls. Han betedde sig exakt som vanligt. Lika gullig etc. Vi hade sex precis som vanligt, och allt var toppen när vi sågs. Men jag bara visste stensäkert, att nåt var fel. Så jag rotade lite och ja, hittade bevis för otroheten på en gång. Det hände några gånger till, med mellanrum i tiden. Varje gång fick jag samma känsla, att nu händer det igen. Varje gång var det rätt...

    (Ja han är ju nu ett ex... :P )

    Poängen är: lyssna alltid på magkänslan.

  • Äldre 22 Nov 19:05
    #6
    Anonym (...) skrev 2017-11-22 17:48:50 följande:
    Bara en stark oro av att någonting är fel. Jag ringde honom då men han svarade inte vilket han oftast brukar.. Sen säger han att han glömt mobilen i bilen.
    Men att inte svara i mobilen är (för mig) inte så konstigt. Och jag har glömt min i bilen många gånger. Alla har inte den som en extra kroppsdel....
    Det måste väl vara något mer, eller handlar det bara om telefonen?
    Goodness me
  • Anonym (Finns för att skydda oss)
    Äldre 22 Nov 19:41
    #7
    taquine skrev 2017-11-22 19:05:53 följande:

    Men att inte svara i mobilen är (för mig) inte så konstigt. Och jag har glömt min i bilen många gånger. Alla har inte den som en extra kroppsdel....

    Det måste väl vara något mer, eller handlar det bara om telefonen?


    Jag tolkar det inte som att hon ringde och blev orolig för att han inte svarade..

    hon skrev att hon var orolig, och sedan att hon "ringde honom då, men han svarade inte".... det där "då" syftar till att hon ringde honom då = när hon var orolig.

    Dvs, om man läser texten som den är skriven, så framstår det som att oron fanns först, och att hon sedan ringde honom... så Ja, oron bör ha funnits redan innan, pga ngt annat.

    Men ts kan ju förtydliga om det egentligen var telefonsamtalet som var grunden till oron..
  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 22:31
    #8
    Anonym (Finns för att skydda oss) skrev 2017-11-22 19:41:02 följande:
    Jag tolkar det inte som att hon ringde och blev orolig för att han inte svarade..

    hon skrev att hon var orolig, och sedan att hon "ringde honom då, men han svarade inte".... det där "då" syftar till att hon ringde honom då = när hon var orolig.

    Dvs, om man läser texten som den är skriven, så framstår det som att oron fanns först, och att hon sedan ringde honom... så Ja, oron bör ha funnits redan innan, pga ngt annat.

    Men ts kan ju förtydliga om det egentligen var telefonsamtalet som var grunden till oron..
    Ja jag ringde honom pga en stark oro. Men jag vet inte vart den kommer ifrån. Jag kan inte komma på något ändrat beteende direkt. Men det visar sig med tiden förhoppningsvis om jag har fel eller inte.
  • Anonym (Finns för att skydda oss)
    Äldre 23 Nov 00:20
    #9

    Okej TS, lyssna på magkänslan på så sätt att du fortsätter att vara uppmärksam  på om det finns några "konstiga" beteenden, eller vad det är magkänslan vill säga dig.... Sen kan du posta vidare i denna tråd, eller starta en ny tråd, om du skulle upptäcka att det verkligen är ngt konstigt.... hoppas det blir bra.

  • Anonym (V)
    Äldre 23 Nov 02:17
    #10
    Anonym (--) skrev 2017-11-22 18:18:11 följande:

    Magkänslan uppstår när man lägger märke till ett ändrat beteende. Någon blir plötsligt väldigt hemlig med sin telefon. Kommer hem andra tider än vanligt. har annat umgänge än vanligt. Håller inte ögonkontakt eller kramas och pussas som vanligt. Osv osv. Så magkänslan uppstår ofta ur beteende som inte stämmer överens med hur det brukar vara. 


    Magkänsla kan också vara din egen osäkerhet på dig själv och ditt värde så du inbillar dig saker för att ta distans ifrån de när du egentligen borde göra tvärtom. Vi associerar saker till trygghet eller varning och har du gamla outredda saker i bagaget är det lätt hänt att direkt tänka varning om allt som uppfattas liknande (fast det inte är någon fara)

    = magkänsla
  • Anonym (--)
    Äldre 23 Nov 08:42
    #11
    Anonym (V) skrev 2017-11-23 02:17:08 följande:
    Magkänsla kan också vara din egen osäkerhet på dig själv och ditt värde så du inbillar dig saker för att ta distans ifrån de när du egentligen borde göra tvärtom. Vi associerar saker till trygghet eller varning och har du gamla outredda saker i bagaget är det lätt hänt att direkt tänka varning om allt som uppfattas liknande (fast det inte är någon fara)

    = magkänsla
    Så kand et säkert också vara.

    Min magkänsla har dock haft rätt i ca 8 av 10 fall. 
  • Anonym (Finns för att skydda oss)
    Äldre 23 Nov 11:36
    #12
    Anonym (--) skrev 2017-11-23 08:42:15 följande:

    Så kand et säkert också vara.

    Min magkänsla har dock haft rätt i ca 8 av 10 fall. 


    Ja det *kan* vara ens egen osäkerhetskänslor m.m. men förhoppningsvis har man så pass god självinsikt så att man vet om i så fall att man har en hög grad av inte osäkerheter..

    Jag håller med, min magkänsla har haft rätt i mkt hög andel av fallen... ca 9/10 ggr! Även om "styrkan" på känslan kan variera från vag till jättestark etc.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 23 Nov 11:36
    #13
    Anonym (Finns för att skydda oss) skrev 2017-11-22 18:58:14 följande:
    Man kan kalla det magkänsla, intuition eller vad som helst. Men det är en slags instinkt som säger oss att nåt är fel. Tror denna typ av intuition/känsla finns till för att skydda oss.

    Enda gången jag fått en extrem känsla av att något var riktigt fel med en kille, så var det när jag hade blivit ihop med en som sedan visade sig vara otrogen ett flertal ggr med olika personer. Det fanns inget "märkbart" eller tydligt att peka på. Dvs. inget ändrat beteende som jag la märke till alls. Han betedde sig exakt som vanligt. Lika gullig etc. Vi hade sex precis som vanligt, och allt var toppen när vi sågs. Men jag bara visste stensäkert, att nåt var fel. Så jag rotade lite och ja, hittade bevis för otroheten på en gång. Det hände några gånger till, med mellanrum i tiden. Varje gång fick jag samma känsla, att nu händer det igen. Varje gång var det rätt...

    (Ja han är ju nu ett ex... :P )

    Poängen är: lyssna alltid på magkänslan.
    Instämmer.
  • Anonym (ta den på allvar­)
    Äldre 23 Nov 12:13
    #14

    något är det, annars hade den dåliga känslan inte varit där
    ta det på allvar
    fortsätt med ÖPPNA ögon
    ifrågasätt saker, allt du undrar, den som inte har något att dölja kommer borde inte bli besvärad av frågor

Svar på tråden Stark magkänsla..