• Äldre 22 Nov 18:53
    8645 visningar
    0 svar
    0
    8645

    Novofem

    Hej!

    Jag äter just nu novofem eftersom min läkare tror att jag har för lågt östrogen. Jag har inte haft mens sedan början av juni och har liknande symtom som klimakteriet (vilket läkaren konstaterat att jag inte är i). Jag är 35 år om det är viktigt.????

    Jag har gått upp 5-6 kg i vikt och vågar inte ens väga mig längre. Viktuppgången kanske började innan då jag fick prova en annan medicin. Finns det någon annan som ätit novofem? Gick ni också upp mycket i vikt? Jag är nu inne på de vita tabletterna vilket jag tror är gestagen. Denna medicin ska ju få igång min menscykeln. Kan en del av vikten bero på att jag kanske har ägglossning och snart kommer få mens? För idag känner jag mig extremt svullen och tjock. Riktigt deppigt eftersom jag åt så bra och orkade träna hårt för att gå ner ?mina sista kilon? och nu är jag tillbaka där jag började...om inte mer. Jag önskar så att vikten ska ?balansera ut sig själv? på något vis, då jag fick slita så mycket nyligen????Kanske ett i-landsproblem men det är obehagligt med så snabba förändringar och att inte känna sig hemma sin kropp...eller ens känna igen sig själv mentalt. Läkaren har sagt att träningen kan ha gjort att östrogenet blivit för lågt, men att det inte går att säga varför det blivit så här. Själv tror jag att jag haft det flera år, men att det blev betydligt värre i somras.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-22 19:19
    Jag undrar också om någon vet om det är rimligt att känna av förändring i humöret redan på första dagen när det övergick från östrogen till gestagen? Eller är jag kanske bara helt hypokondrisk?????

Svar på tråden Novofem