• Anonym (Nästan parfymfri)

    Använder folk för mycket parfym?

    Tycker du att folk omkring dig eller för all del du själv använder för mycket parfym? Och i det begreppet räknar jag in allt från tvål, bodylotion, schampo och deo till parfym och tvättmedel/sköljmedel. Vad är lagom och vad är alldeles för mycket? Föredrar du inget parfymerat alls av något slag? Eller älskar du när det luktar starkt av parfymerade produkter? Diskutera!

  • Svar på tråden Använder folk för mycket parfym?
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Nästan parfymfri) skrev 2017-11-22 19:29:20 följande:

    Tycker du att folk omkring dig eller för all del du själv använder för mycket parfym? Och i det begreppet räknar jag in allt från tvål, bodylotion, schampo och deo till parfym och tvättmedel/sköljmedel. Vad är lagom och vad är alldeles för mycket? Föredrar du inget parfymerat alls av något slag? Eller älskar du när det luktar starkt av parfymerade produkter? Diskutera!


    JA folk använder absolut för mycket parfym. Både i form av parfym men även i form av tvätt- och sköljmedel. Jag får migrän, riktigt jävlig migrän, av många parfymer så för mig är det rätt handikappande att folk använder så mkt parfym.
  • Ooops

    Ja gud ja! Får lätt migrän av tunga parfymdofter, eller dofter rent allmänt om det är en kass dag. Många har problem med att ta på lagom, jag tycker inte att en parfym ska fylla hela rummet, räcker med lite doftning när man är nära eller går förbi.

    Sen sköljmedel, lotion och allt möjligt folk dränker sig i! Ja alldeles för mkt.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Absolut) skrev 2017-11-22 19:47:08 följande:
    JA folk använder absolut för mycket parfym. Både i form av parfym men även i form av tvätt- och sköljmedel. Jag får migrän, riktigt jävlig migrän, av många parfymer så för mig är det rätt handikappande att folk använder så mkt parfym.
    Ja, både parfym och tvätt/skjölmedel
  • Lena

    Parfymerat tvättmedel och sköljmedel borde inte så säljas det stinker. Sen använder några för mycket parfym i produkter på sig själva med

  • Vjulk

    Jag störs mycket sällan av andras parfym, men då jobbar jag på ett ställe där parfymer undanbedes pga känsliga personer i personalen. Skönt för mig som inte far illa av det utan bara tycker att det luktar äckligt!

    Ibland när jag köper kläder begagnat fattar jag dock hur mycket folk parfymerar sin tvätt. Jag brukar relativt ofta få tvätta plaggen några gånger innan doften blir så svag att jag kan tänka mig att ha dem på mig.

  • Gizmo

    JA, många tjejer/kvinnor dränker sig i parfym så det stinker långa vägar, usch!Guld i mun

  • Anonym (Absolut)
    Gizmo skrev 2017-11-23 07:17:11 följande:

    JA, många tjejer/kvinnor dränker sig i parfym så det stinker långa vägar, usch!Guld i mun


    Jag tycker män är precis lika illa. De luktar dessutom gärna gammal parfym.
  • Lisaguio

    Finns parfym som doftar tvättmedel. Om det luktar mycket kan det inte vara av att endast ha tvättat i sköljmedel.

  • Stårschan

    Motvalls kärring här! Jag tycker att det är på tok för lite golukt ute i samhället idag. Jag väljer aktivt bort parfymlösa produkter för att jag tycker att de oftast luktar apa. Älskar när det är festdags och en del faktiskt vågar ta på lite väldoftande parfym. Det gör gott i hela själen.

Svar på tråden Använder folk för mycket parfym?