• snuttplutt

    "ta mig med storm"?

    vad betyder det?
    sett många kontaktannonser där kvinnan vill att mannen ska ta henne med storm...
    endast svar från Kvinnor tack Glad

  • Svar på tråden "ta mig med storm"?
  • Anonym (stormwatch)

    Nu svarar jag som man ändå.

    Det innebär att kvinnan har orimliga förväntningar. Hon förväntar sig att få leva i sin drömvärld, vilken är totalt orealistisk.

  • Anonym (stormwatch)
    Anonym (tjej) skrev 2017-11-22 21:57:39 följande:

    Att man vill bli mycket uppvaktad.


    Det låter väldigt otidsenligt. Är det kvinnor som är för eller mot jämlikhet som vill bli mycket uppvaktade?
  • snuttplutt
    Anonym (tjej) skrev 2017-11-22 21:57:39 följande:

    Att man vill bli mycket uppvaktad.


    tips på hur? hur skulle du vilja bli uppvaktad?
  • Anonym (Jupp)
    Anonym (stormwatch) skrev 2017-11-22 21:55:11 följande:

    Nu svarar jag som man ändå.

    Det innebär att kvinnan har orimliga förväntningar. Hon förväntar sig att få leva i sin drömvärld, vilken är totalt orealistisk.


    Typ.. Kärlek vid första ögonkastet. Sådär häftigt som man kanske känt för en snygg idol som 12åring. Och så flyger de i varandras armar och världen upphör att existera utanför de tu, som är ett...
  • Anonym (Ytligt)

    I mina öron är det ett väldigt ytligt utryck. Jag skulle själv aldrig finna personer som slänger sig med det uttrycket som intressanta.. Jag är kvinna.

  • Anonym (Biobonus)

    Jag skulle tro (eller hoppas iallafall, i positiv anda) att det betyder att de söker efter en kille som är "all-in" och satsar helhjärtat på den tjej de valt - inga spel, ska-jag-vänta-två-dar-med-att-rings, etc.

  • Anonym (tjej)
    snuttplutt skrev 2017-11-22 21:59:54 följande:

    tips på hur? hur skulle du vilja bli uppvaktad?


    Det är säkert olika hur man vill bli uppvaktad, men jag gillar att få vackra blommor, att äta god mat och se en romantisk film. Eller ta en promenad tillsammans i ett fint område. Att få vackra romantiska brev med vanlig post (mer romantiskt än epost enligt mig). Att mannen öppet visar sina känslor och är ärlig.

    Hoppas det var några tips på vägen.
  • Anonym (Strunta i negativa råd)

    Intressant att du frågar! :)  

    Bry dig inte om de negativa kommentarer som kommer. Är det nåt som kvinnor    behöver i dagens samhälle, så är det just att bli tagen med storm..... Därför du sett så många annonser om det. För att det saknas.... 

    Betyder helt enkelt att göra en härlig uppvaktning! Att vara lite så där extra charmig....       Det måste inte vara heeeela tiden, och det måste inte vara "extremt", som i en film.... Men, ja, nåt åt det hållet iaf!

    Kvinnor idag är formligen utsvultna på romantik, uppvaktning, ja, t.o.m. något så    "basic" som vanligt hyfs!  :P     trist men sant.

    Så vill du ha pluspoäng, så börja på dejten. Var uppmärksam. Har hon en jättefin tröja/halsband/verkar ha ansträngt sig för att göra sig fin? Säg gärna det!   Vet inte hur många dejter jag gått på där jag ansträngt mig enormt med utseendet inför dejten, och man inte ens får en enda kommentar... :( Man tappar sugen, kan jag säga....     Det räcker med "Oj, vad fin du är idag!" Och en entusiastisk blick/leende...  :) 

    Var intresserad av vad hon pratar om. Ställ följdfrågor. Lyssna uppmärksamt. Dela även med dig av dig själv, men håll mkt fokus på henne. Var också lite självsäker, tänk att det är självklart att detta ska gå bra... :)

    Om det är du som föreslagit dejten, erbjud dig att betala notan när det är dags. Om hon protesterar, fine. Visa att du är  flexibel och kan dela också. Men att du ville vara en gentleman, första gången ni sågs.       

    När ni skiljs åt, skicka gärna ett sms efter  en halvtimme/timme: "Hej, ville bara kolla så att du kommit hem ordentligt? Tack för en trevlig dejt! Gör gärna om det snart. :) "      (Särskilt om det är höst/vinter/mörkt, etc. trevligt att se att du bryr dig).  

    Tricket är att visa en hel del intresse, uppmärksamhet, uppvaktning, men på rätt nivå, så att säga. Om du märker att hon verkar väldigt intresserad av dig under dejten, var inte rädd att göra en "försiktig" framstöt, t.ex. lägga armen om  hennes axel senare på kvällen... (om du känt vibbar!).

               

  • Anonym (jämt)
    Anonym (Strunta i negativa råd) skrev 2017-11-23 00:12:07 följande:

    Intressant att du frågar! :)  

    Bry dig inte om de negativa kommentarer som kommer. Är det nåt som kvinnor    behöver i dagens samhälle, så är det just att bli tagen med storm..... Därför du sett så många annonser om det. För att det saknas.... 

    Betyder helt enkelt att göra en härlig uppvaktning! Att vara lite så där extra charmig....       Det måste inte vara heeeela tiden, och det måste inte vara "extremt", som i en film.... Men, ja, nåt åt det hållet iaf!

    Kvinnor idag är formligen utsvultna på romantik, uppvaktning, ja, t.o.m. något så    "basic" som vanligt hyfs!  :P     trist men sant.

    Så vill du ha pluspoäng, så börja på dejten. Var uppmärksam. Har hon en jättefin tröja/halsband/verkar ha ansträngt sig för att göra sig fin? Säg gärna det!   Vet inte hur många dejter jag gått på där jag ansträngt mig enormt med utseendet inför dejten, och man inte ens får en enda kommentar... :( Man tappar sugen, kan jag säga....     Det räcker med "Oj, vad fin du är idag!" Och en entusiastisk blick/leende...  :) 

    Var intresserad av vad hon pratar om. Ställ följdfrågor. Lyssna uppmärksamt. Dela även med dig av dig själv, men håll mkt fokus på henne. Var också lite självsäker, tänk att det är självklart att detta ska gå bra... :)

    Om det är du som föreslagit dejten, erbjud dig att betala notan när det är dags. Om hon protesterar, fine. Visa att du är  flexibel och kan dela också. Men att du ville vara en gentleman, första gången ni sågs.       

    När ni skiljs åt, skicka gärna ett sms efter  en halvtimme/timme: "Hej, ville bara kolla så att du kommit hem ordentligt? Tack för en trevlig dejt! Gör gärna om det snart. :) "      (Särskilt om det är höst/vinter/mörkt, etc. trevligt att se att du bryr dig).  

    Tricket är att visa en hel del intresse, uppmärksamhet, uppvaktning, men på rätt nivå, så att säga. Om du märker att hon verkar väldigt intresserad av dig under dejten, var inte rädd att göra en "försiktig" framstöt, t.ex. lägga armen om  hennes axel senare på kvällen... (om du känt vibbar!).

               


    Och mannen ska få vad?
Svar på tråden "ta mig med storm"?