• Onskanomfemman

    Vi som hoppas på bebis 2018/19

    Hej!

    Är ny här söker vänner att bolla tankar med få ventilera och följas åt till plusset och förhoppningsvis in i mål och efteråt.

    Vi har precis börjat jobba på barn nummer 5 i skaran.

    Bim är 25/12 så hoppas på en fantastisk julklapp.

    Skriv gärna om ni vill följas åt. :)

  • Svar på tråden Vi som hoppas på bebis 2018/19
  • Retrotessan

    Hej!

    Jag hänger gärna på i den här tråden.

    Min BIM är 1/1.

    Vi försöker få till en sladdis efter några mån tänkande/grubblande.

    Har 2 barn på 11 och snart 7 sen innan. Hur gamla är dina barn ts?

    Jag tror inte att min äldsta skulle uppskatta att bli storasyster igen... hon tycker bebisar är jobbiga som bara skriker. Men 7-åringen skulle nog bli glad om det blev något.

  • hallonnpaj

    Hej!

    Min BIM är 3/1.  Har enligt app ägglossning på onsdag men hade sjukt ont fredag lördag och sen har det släppt så vet inte om ägglossningen var då istället. har iallafall haft sex både fre, lör och sön. Nu blir jag ifrån sambon en vecka så kan inte ha sex på förväntad ägglossningsdag. Hoppas det tar sig ändå:)

  • Lindsey77

    Hej! Jag försöker också bli gravid med femman. ???? Tog ut spiralen i augusti, testade positivt nu i december men fick tyvärr ett tidigt missfall. Jag testade positivt på dag 29, och började blöda på dag 33. Vilket är konstigt gör min menscykel brukar vara på 35-40 dagar. Såå, hade jag inte testat hade jag troligen bara trott att jag hade fått mens. Ska försöka hålla mig ifrån gravtest, och INTE testa före dag 40 (om jag klarar det...)

  • Fiiaaa

    Hej!

    Kul, jag hänger gärna på. Bara inne på 2:an här, men tyvärr har jag inte mannen helt med på tåget, vi har pratat om att börja försöka på allvar ngn gång i vår och det är han som vill vänta. Vi kör dock bara på avbrutet som preventivmetod, och det slarvades rätt rejält kring äl förra månaden. Har bim i dagarna och går och hoppas på en liten överraskning i julklapp. Dock misstänker jag starkt att mensen är på g, har haft mensont och spottings idag. Så det blir nog till att hoppas på lite slarv nästa månad också ;)

    Blir kul att följas åt iaf!

    Spännande att ni är några som har bim kommande veckor! Håller tummarna!

  • Annso123

    Jag har också BIM 1/1 -18! Spännande väntan nu fram till årsskiftet! Bra med julen mellan, så man har annat att sysselsätta tankarna med!

  • Retrotessan
    Fiiaaa skrev 2017-12-18 18:52:36 följande:

    Hej!

    Kul, jag hänger gärna på. Bara inne på 2:an här, men tyvärr har jag inte mannen helt med på tåget, vi har pratat om att börja försöka på allvar ngn gång i vår och det är han som vill vänta. Vi kör dock bara på avbrutet som preventivmetod, och det slarvades rätt rejält kring äl förra månaden. Har bim i dagarna och går och hoppas på en liten överraskning i julklapp. Dock misstänker jag starkt att mensen är på g, har haft mensont och spottings idag. Så det blir nog till att hoppas på lite slarv nästa månad också ;)

    Blir kul att följas åt iaf!

    Spännande att ni är några som har bim kommande veckor! Håller tummarna!


    Varför vill mannen vänta till våren?

    Jag tänkte själv att jag ville ha en vårbebis och tänkte vänta till sommaren men sen vet man ju aldrig hur lång tid det kan ta...
  • Retrotessan

    Jag håller tummarna för alla att det skall ta sig?????????

  • Retrotessan
    Retrotessan skrev 2017-12-18 19:42:52 följande:

    Jag håller tummarna för alla att det skall ta sig?????????


    Vad skumt, det blev en massa frågetecken istället för smileys...
  • Fiiaaa
    Retrotessan skrev 2017-12-18 19:40:26 följande:

    Varför vill mannen vänta till våren?

    Jag tänkte själv att jag ville ha en vårbebis och tänkte vänta till sommaren men sen vet man ju aldrig hur lång tid det kan ta...


    Jag vet inte riktigt. Han pluggar och blir klar till sommaren. Vi fick avbryta en graviditet i v 20 innan vi fick vår tvååring, det var skitjobbigt och vi mådde rätt kasst ett tag där, och han är lite rädd att nåt sånt ska hända igen och då känner han att han vill bli klar med utbildningen först.

    Nej man vet ju aldrig hur lång tid det tar, och jag är nog lite mer ?vi tar det som det kommer?-typen, medan min man är den som tänker på alla ?om? och ?utifallatt?
  • Retrotessan
    Fiiaaa skrev 2017-12-18 19:50:00 följande:

    Jag vet inte riktigt. Han pluggar och blir klar till sommaren. Vi fick avbryta en graviditet i v 20 innan vi fick vår tvååring, det var skitjobbigt och vi mådde rätt kasst ett tag där, och han är lite rädd att nåt sånt ska hända igen och då känner han att han vill bli klar med utbildningen först.

    Nej man vet ju aldrig hur lång tid det tar, och jag är nog lite mer ?vi tar det som det kommer?-typen, medan min man är den som tänker på alla ?om? och ?utifallatt?


    Vad jobbigt med missfallet. Var fostret sjukt?

    Det är det som är så jobbigt med att vara gravid tycker jag. Den ständiga oron över att något skall hända. Jag fick missfall i v.12 sist (för ett år sen) och jag trodde att jag kunde pusta ut lite iom att jag var inne i v.12...
Svar på tråden Vi som hoppas på bebis 2018/19