• Anonymanonymaaaa

    Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?

    Jag har begått två sexuella övergrepp. Jag hade sex med en tjejkompis och i mina ögon gick allt rätt till. Kanske var hon lite passiv. Någon gång under sexet fick jag stanna upp och fråga men då sa hon att vi skulle fortsätta.

    Vi fortsätter att prata och efter ett halvår säger hon att hon egentligen inte ville den där gången. Jag blir fruktansvärt ledsen men hon säger att det är okej. Är fortfarande ganska ledsen över det men inte så farligt.

    Ett år senare får jag reda på från en kompis att hon inte vill komma till samma fest som mig. Hon har dessutom blockat mig på fb. Till slut träffar jag henne av en slump och hon berättar att hon inte ville den gången och att jag fortsatt trots att hon sagt nej. Jag blir helt förkrossad och ber om ursäkt oändligt många gånger.

    Det andra övergreppet var liknande. Tjejen tycker att det var dumt men inte så farligt och vi är goda vänner idag.

    Nu är det tre respektive nio år senare. Jag tycker på ett logiskt sätt att jag inte gjort så fel. Kan se att det finns en gråzon där det är svårt att göra rätt tolkning. Men på ett känslomässigt plan känner jag mig som en våldtäktsman. Jag har svårt att se mig själv i spegeln. Jag hatar mig själv över det som hänt och ser ingen framtid. Har många självmordstankar och känner att jag kan göra oändligt många goda gärningar och det kommer ändå inte att gottgöra de här övergreppen.

    Kan tillägga att detta knappast är det enda psykiska problemet jag har men det är det här som gör mest ont - att jag skadat någon annan på ett grovt sätt. Det här kommer upp varenda gång jag mår det minsta dåligt och det är som att jag kommer till samma slutsats: jag har begått ett sexuellt övergrepp och kan inte leva med det. Jag måste dö.

    Det har gått så lång tid och jag hoppades att jag skulle släppa det här med tiden. Min flickvän vet allt och verkar acceptera det. Hon har dock svårt för att jag hatar mig själv så mycket för det här.

    Har precis överlevt en stor svacka och nu känner jag att en till är på väg :/

    Hur ska jag gå vidare med mig själv?

  • Svar på tråden Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?
  • Anonym (M)

    Du har faktiskt inte gjort något fel.

    Du stannade upp och frågade, och hon sa ja och ni fortsatte.

    Om hon ångrar sitt ja några år efteråt, så gör det inte dig till en brottsling.

    Och våldtäktsmän beter dig inte som du.

    Jag hoppas att du förmedlar till din kontakt på psyk exakt hur dåligt du mår, för jag tycker inte att du ska hata dig själv längre och hindras att leva ditt liv fullt ut. Du har en fin flickvön idag, hon vet vem hon är tillsammans med och älskar dig, eller hur?

    Jag vill ge dig en stor kram och önskar att du kan få hjälp att släppa skuldkänslorna, du har betalat tillräckligt av skuld för något du inte har gjort fel.

  • Anonymanonymaaaa

    Vet att jag enligt lagen antagligen inte skulle bli dömd för något. Är bara så svårt för mig att leva med att ha begått en sådan handling.

    Fattar att det kan uppfattas som ett skämt men jag är seriös.

    Det här är en grej som legat och gnagt länge. Kanske inte mitt största psykiska problem men jag ser det som en i stunden logisk anledning till att ta mitt liv när humöret dippar. Är inte särskilt nära att ta mitt liv nu men var det för ett tag sen och jag känner att samma sinnesstämning håller på att ta över igen.

    Den övergripande frågan kanske snarare är hur jag ska släppa den negativa bild jag har av mig själv och har haft i flera år på grund av det här. Borde egentligen inte tagit upp den för 9 år sen, bortse gärna från det. Även om det också kommer upp i mina dippar.

  • Anonym (M)

    Du behöver få medicinsk hjälp samt samtalsbehandling för ditt dåliga mående. Just en depression förvränger verkligheten för oss, vi fastnar lätt i gamla saker som hänt och ger dem fel proportioner. Så se till att du får hjälp, du är ingen dålig människa.

  • huskur
    Anonymanonymaaaa skrev 2017-11-22 23:50:56 följande:

    Vet att jag enligt lagen antagligen inte skulle bli dömd för något. 

    Den övergripande frågan kanske snarare är hur jag ska släppa den negativa bild jag har av mig själv och har haft i flera år på grund av det här.


    Det kan vara så att din negativa bild av dig själv redan fanns innan de här händelserna (?) Förlåt dig själv. Du var antagligen ung och försökte göra rätt. Du gjorde vad du kunde och har bett så mycket om ursäkt. Vad kunde du mer gjort? Och det säger jag, som blivit utsatt för sexuella övergrepp som litet barn av en äldre släkting. 

    Hata inte den som din flickvän älskar! När depressionen är över kommer du se på det hela med lite andra ögon. Så ta hand om depresssionen med medicin och samtal.
  • Anonym (J)

    Att ett år senare tycka man inte ville är som att ångra den uppätna pajen man ätit alla gånger man fikat under året.

  • Anonym (M)

    Precis som huskur har också jag varit utsatt för sexuella övergrepp, av mammas äldsta bror som förgrep sig på mig när jag var liten. Jag har inte fått något erkännande, inget förlåt. Så din berättelse visar på alla sätt att du är inte en förövare, du har inte gjort något fel, och din flickvän känner ju samma sak. Så var snäll mot dig själv och se till att du får hjälp.

  • Anonym (K)

    Jag förstår att det känns jobbigt att du i någon mån varit orsak till att någon annan mår dåligt. Men som flera skrivit tidigar så kan det ju inte vara ditt ansvar att tjejerna ångrar sig långt efteråt.

    Har du pratat med någon professionell om det här?

  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonymanonymaaaa skrev 2017-11-22 23:12:29 följande:

    Jag har begått två sexuella övergrepp. Jag hade sex med en tjejkompis och i mina ögon gick allt rätt till. Kanske var hon lite passiv. Någon gång under sexet fick jag stanna upp och fråga men då sa hon att vi skulle fortsätta.

    Vi fortsätter att prata och efter ett halvår säger hon att hon egentligen inte ville den där gången. Jag blir fruktansvärt ledsen men hon säger att det är okej. Är fortfarande ganska ledsen över det men inte så farligt.

    Ett år senare får jag reda på från en kompis att hon inte vill komma till samma fest som mig. Hon har dessutom blockat mig på fb. Till slut träffar jag henne av en slump och hon berättar att hon inte ville den gången och att jag fortsatt trots att hon sagt nej. Jag blir helt förkrossad och ber om ursäkt oändligt många gånger.

    Det andra övergreppet var liknande. Tjejen tycker att det var dumt men inte så farligt och vi är goda vänner idag.

    Nu är det tre respektive nio år senare. Jag tycker på ett logiskt sätt att jag inte gjort så fel. Kan se att det finns en gråzon där det är svårt att göra rätt tolkning. Men på ett känslomässigt plan känner jag mig som en våldtäktsman. Jag har svårt att se mig själv i spegeln. Jag hatar mig själv över det som hänt och ser ingen framtid. Har många självmordstankar och känner att jag kan göra oändligt många goda gärningar och det kommer ändå inte att gottgöra de här övergreppen.

    Kan tillägga att detta knappast är det enda psykiska problemet jag har men det är det här som gör mest ont - att jag skadat någon annan på ett grovt sätt. Det här kommer upp varenda gång jag mår det minsta dåligt och det är som att jag kommer till samma slutsats: jag har begått ett sexuellt övergrepp och kan inte leva med det. Jag måste dö.

    Det har gått så lång tid och jag hoppades att jag skulle släppa det här med tiden. Min flickvän vet allt och verkar acceptera det. Hon har dock svårt för att jag hatar mig själv så mycket för det här.

    Har precis överlevt en stor svacka och nu känner jag att en till är på väg :/

    Hur ska jag gå vidare med mig själv?


    Jag misstänker att detta är ett fejkat inlägg i syfte att misskreditera kvinnor som säger sig blivit utsatta för övergrepp. I så fall: skämmes ta mig f*n!!!

    Om det är ett seriöst inlägg: du har inte gjort fel. Fortsätt fråga och säg gärna till tjejerna innan att de verkligen inte ska ha sex med dig för att de tror att de måste.
Svar på tråden Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?