• Anonym (TS)
    Äldre 23 Nov 00:16
    13177 visningar
    49 svar
    49
    13177

    Hjälp oss välja hundras (barnfamilj)

    Lägger tråden här i känsliga rummet för jag vill kunna vara anonym.

    Vi funderar över vilken hundras som skulle passa vår familj. Stor hundvana och vi har haft bland annat schäfer förut. Men vill gärna höra vilka raser ni tycker verkar passa oss bäst efter att jag beskrivit vårt liv, och det vi kan erbjuda en hund.

    Vi har stor hundvana och i vår familj har vi haft bland annat schäfer tidigare. Dock känner vi nu att en brukshund inte passar våra liv dom kommande åren.

    Vi vill ha en hund som passar i en småbarnsfamilj.

    Vi bor i hus med relativt stor trädgård men planerar att flytta ut till landet i framtiden.

    Hunden ska klara av att tillbringa tid ute i kyla, vill inte ha en hund som fryser lätt.

    Hunden får gärna vakta och med det menar jag att den larmar om någon kommer.

    Vi vill ha en stor hund, minst i schäfer storlek.

    Hunden kommer bli aktiverad men inte i nivå med vad en brukshund kräver, därför vi inte vill ha brukshund.

    Vilken hundras tror ni passar bäst till vår livsstil?

  • Svar på tråden Hjälp oss välja hundras (barnfamilj)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 10:41
    #1

    Puffar upp

  • Äldre 23 Nov 10:49
    #2
    Staffe är ju alltid bäst, men för liten för er i mankhöjd.

    Golden?
  • Anonym (anony­men)
    Äldre 23 Nov 11:17
    #3
    BossHoss skrev 2017-11-23 10:49:45 följande:
    Staffe är ju alltid bäst, men för liten för er i mankhöjd.

    Golden?
    Jaa, staffar är bäst <3 Men de fryser också lätt.

    Skulle airedaleterrier kunna vara något? De vaktar gärna, gillar barn, fungerar som sällskapshundar (om jag har förstått det hela rätt), klarar kyla rätt bra har jag för mig och är hyfsat stora (om än inte riktigt lika stora som schäfrar). Svårt med storlekskravet i kombination med allt det andra! 
  • Anonym (Matte­)
    Äldre 23 Nov 11:20
    #4

    Engelsk bulldogg, passar fint till era kriterier. En underbar ras på alla sätt. Dock dyr i inköp.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 11:31
    #5

    Tack för svar . Roligt att läsa era förslag, dock är dom raserna mindre än vi tänkt oss . Vi gillar stora hundar med mycket päls .

    Kom gärna med fler förslag. Vad tycker ni om Landseer, Pyrenéerhund, st Bernard och leonberger och Newfoundland ?

  • Anonym (Helt klart New Foundl­and)
    Äldre 23 Nov 11:40
    #6

    New Foundland!

    Det hade vi när jag växte upp. Stor gosig, snäll familjehund. Vi barn kunde leka och klättra på den och den var så snäll. Den fryser inte, tvärtom älskade den att vara ute på vintern och ville aldrig gå in.
    Behöver inte mängder med träning och motion utan mår bra bara att få vara ute på gården.
    Jag har bara bra upplevelser av new foundland.
    Nackdelen kan vara mycket päls att borsta!!

  • Anonym (Helt klart New Foundl­and)
    Äldre 23 Nov 11:41
    #7

    Den vaktar gärna och är verkligen flockhund. Hade stenkoll på barnen hela tiden!
    och reagerade när någon okänd kom in på tomten.

  • Äldre 23 Nov 11:45
    #8
    Anonym (TS) skrev 2017-11-23 11:31:35 följande:

    Tack för svar . Roligt att läsa era förslag, dock är dom raserna mindre än vi tänkt oss . Vi gillar stora hundar med mycket päls .

    Kom gärna med fler förslag. Vad tycker ni om Landseer, Pyrenéerhund, st Bernard och leonberger och Newfoundland ?


    Vad har ni tänkt att aktivera hunden med?
  • Äldre 23 Nov 11:56
    #9

    Lanbe

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 16:41
    #10
    Anonym (Helt klart New Foundland) skrev 2017-11-23 11:41:53 följande:

    Den vaktar gärna och är verkligen flockhund. Hade stenkoll på barnen hela tiden!

    och reagerade när någon okänd kom in på tomten.


    Newfoundland är en jättemysig hund, men är det så mycket vakt i den? Känns som det är en ras som älskar allt och alla
Svar på tråden Hjälp oss välja hundras (barnfamilj)