• Anonym (Galen)

    HUR ska jag BO?!?! HJÄLP!!!

    Börjar bli galen.. Är 34 år gammal. Min stora dröm har varit (är?) att ha ett HEM. Kommer ifrån hemska familjeförhållanden..


    Började jobba när jag var 15 och sparade VARTENDA öre och kontantköpte min första egna lägenhet när jag var 20 år gammal, aldrig haft någon större motivation än att spara spara spara till ett eget boende. Ville bara bo själv, bort från misären hemma.


    Men "kort" och gott: Väl i lägenheten ett år senare var det nej, jag vill bo större. Flyttade till en fyra. Två år senare ville jag ha trädgård. Köpte ett radhus 4 RoK. 


    Då ville jag ha ett eget garage (vet inte ens varför nu i efterhand) så köpte ett litet hus två år senare igen.. som var för litet. Tre år senare.. vidare igen (och fick låna för första gången trots sambo nu) till en STOR villa med en STOR trädgård.. och bodde där i knappt ett år.. blev för mycket jobb.. så flyttade till ett stort parhus.


    Bodde där i ett halvår.. ni hör ju.. fick för mig att jobbet med villan var fel sorts jobb, det var ju nyrenoverat men inte precis som jag ville ha det. Och ville inte betala för någon annans renovering + min egen.


    Så 30 år gammal köpte jag mitt SJUNDE boende.. ett mellanstort hus med stora renoveringsbehov. Jag älskade det, mer än någonting annat. Har renoverat med kärlek och glädje trots att det kostat mycket tid, svett och tårar. Och nu är det färdigt, "precis" som jag ville ha det.


    Och nu 4 år senare kollar jag efter boende igen, men vet inte vad jag ens letar efter längre. Letar efter ett hem. Varför känner jag mig aldrig hemma? Varför blir jag aldrig nöjd? Har lagt all min energi och mina pengar i jakten på ett hem. Vad fan håller jag på meeeed!! BLIR GALEN!! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG GråterSkrikandes

  • Svar på tråden HUR ska jag BO?!?! HJÄLP!!!
  • Anonym (Jösses)

    Är du helt galen? Har du ingen impulskontroll? Det är inte det minsta fel på dina bostäder. Det är dig det är fel på. Du lägger all fokus, energi på bostaden. Har du gått i terapi? Kanske dags att börja det arbetet istället för att köpa 8 hus till. Och sluta flytta!!

  • Anonym (This!)
    Anonym (Jösses) skrev 2017-11-23 05:26:40 följande:

    Är du helt galen? Har du ingen impulskontroll? Det är inte det minsta fel på dina bostäder. Det är dig det är fel på. Du lägger all fokus, energi på bostaden. Har du gått i terapi? Kanske dags att börja det arbetet istället för att köpa 8 hus till. Och sluta flytta!!


    What Jösses said.
  • Långbenopluto
    Anonym (Jösses) skrev 2017-11-23 05:26:40 följande:
    Är du helt galen? Har du ingen impulskontroll? Det är inte det minsta fel på dina bostäder. Det är dig det är fel på. Du lägger all fokus, energi på bostaden. Har du gått i terapi? Kanske dags att börja det arbetet istället för att köpa 8 hus till. Och sluta flytta!!
    Precis!
  • Klaralokghdy

    Du behöver hjälp med dig själv och dina känslor av hemlöshet. Sök hjälp! Du kan få terapi via vården, funkar inte det finns svenska kyrkan, där kan du få terapi eller bara någon att prata med gratis och du behöver inte vara kristen eller prata om Gud om du inte vill.

Svar på tråden HUR ska jag BO?!?! HJÄLP!!!