• ellinorwe

    Vi med låååång menscykel

    Hej!

    Känner mig lite ensam med att ha en lång cykel så tänkte jag skapar en tråd för oss som har det.

    Jag är på dag 52 nu och väntar in bim. Fick ett positivt ägglossningstest för en vecka sen. Det är för jävligt att ha så här lång cykel. Så jag hoppas många vill skriva om sina tankar o funderingar och att vi kan stötta varandra här.

    Kram på er

  • Svar på tråden Vi med låååång menscykel
  • Zemlan99

    Hej!

    Jag har oxå superlång menscykel vilket ju är trist när man planerar barn (annars ganska skönt). Jag har fått utskrivet Primolut av min barnmorska som skyndar på processen lite. Har funkat toppen för mig! Lycka till :)

  • kna1

    En efterlängtad tråd! Min cykel är runt 40-42 dagar. Har insett det nu efter år och år av P piller. Förra månaden räknade jag på 28 dagars cykel så hade sex heeelt fel tidpunkt insåg jag när mensen kom dag 42. Nu på andra försöket körde jag med ägglosningstest och fick positivt på dag 26 i cykeln (vi körde dock regelbundet mys hela månaden typ för att jag är så osäker på när jag har ÄL, inväntar BIM runt 4-5 dec nu.

    Var är ni i cykeln nu? :)

  • ellinorwe
    Zemlan99 skrev 2017-11-23 18:49:10 följande:

    Hej!

    Jag har oxå superlång menscykel vilket ju är trist när man planerar barn (annars ganska skönt). Jag har fått utskrivet Primolut av min barnmorska som skyndar på processen lite. Har funkat toppen för mig! Lycka till :)


    ja precis..

    visste inte att det fanns nåt man kunde ta mot långa cyklar. bokade du bara möte hos barnmorskan o fick det utskrivet? :)
  • ellinorwe
    kna1 skrev 2017-11-23 19:36:15 följande:

    En efterlängtad tråd! Min cykel är runt 40-42 dagar. Har insett det nu efter år och år av P piller. Förra månaden räknade jag på 28 dagars cykel så hade sex heeelt fel tidpunkt insåg jag när mensen kom dag 42. Nu på andra försöket körde jag med ägglosningstest och fick positivt på dag 26 i cykeln (vi körde dock regelbundet mys hela månaden typ för att jag är så osäker på när jag har ÄL, inväntar BIM runt 4-5 dec nu.

    Var är ni i cykeln nu? :)


    det har jag också gjort! först körde jag på 28 sen 42 o nu körde jag på 42 igen men missade äl vad jag trodde. tog ett test en dag bara för att jag fick ägglossningsymtom och då var det positivt så hoppas på att det räckte med sex dagen innan och dagen efter!

    har bim den 2 december :)
  • kna1
    ellinorwe skrev 2017-11-23 20:41:56 följande:

    det har jag också gjort! först körde jag på 28 sen 42 o nu körde jag på 42 igen men missade äl vad jag trodde. tog ett test en dag bara för att jag fick ägglossningsymtom och då var det positivt så hoppas på att det räckte med sex dagen innan och dagen efter!

    har bim den 2 december :)


    Kul med någon som har BIM ungefär samtidigt! Har du försökt länge?
  • Zemlan99

    Hej!

    Vi har försökt sen i somras men efter en cykel på 45 dagar och sedan en på 52 kände jag att det var skönt att kolla upp så allt såg bra ut. Jag bokade en vanlig tid hos en barnmorska som gjorde en rutinkontroll (konstaterade PCO som ofta orsakar lite längre cykler) och som skrev ut Primolut som ett första hjälpmedel. På andra kuren blev jag gravid men det blev tyvärr ett tidigt missfall. Är nu på tredje kuren med bim idag (dock negativt cd test igår).

  • ellinorwe
    Zemlan99 skrev 2017-11-24 07:01:32 följande:

    Hej!

    Vi har försökt sen i somras men efter en cykel på 45 dagar och sedan en på 52 kände jag att det var skönt att kolla upp så allt såg bra ut. Jag bokade en vanlig tid hos en barnmorska som gjorde en rutinkontroll (konstaterade PCO som ofta orsakar lite längre cykler) och som skrev ut Primolut som ett första hjälpmedel. På andra kuren blev jag gravid men det blev tyvärr ett tidigt missfall. Är nu på tredje kuren med bim idag (dock negativt cd test igår).


    åh tack för infon :) får ta och ringa tror jag.

    än är det inte försent ! håller tummarna :)
  • ellinorwe
    kna1 skrev 2017-11-23 20:53:27 följande:

    Kul med någon som har BIM ungefär samtidigt! Har du försökt länge?


    ja vi får hålla tummarna åt varandra :)

    sen i somras så inte länge men det är ändå jobbigt :/
  • jeja52

    Hej,
    Jag känner att jag inte riktigt passar in i någon tråd här på FL, men den här kanske fungerar. Känner inte för vi med BIM trådarna då jag inte har mens och inte för svårt-att-få-barn-trådarna då vi inte försökt så länge än.

    Slutade med p-piller i aug17 och har inte fått mens sedan. Jag vet att det kan ta lite tid när man slutar med p-piller men jag ver aldrig regelbunden innnan (men då var jag ung och inte sexuelt aktiv och då spelade det ingen roll). Innan jag började med p-piller var cyklerna vanligtvis 5-26 v.

    Jag chansade nu när det gått 3 mån och fick tid direkt på gyn. Äggstockarna ser fina ut och alla hormoner inom normalnivå. Jag fick primolut utskrivet och är nu på dag 4 av 5. Sen sa läkaren att jag skulle få mens efter 2-10 dagar. Sedan skulle jag vänta och om jag inte fått mens inom 40 dagar efter det skulle jag höra av mig igen. Läkaren ville att vi skulle vänta med att bli gravida tills minst efter det...

    Så just nu cd 103 och väntar på primolut-mens i nästa vecka eller veckan efter.

Svar på tråden Vi med låååång menscykel