• Delamed

    Orolig

    Hej!

    Min sambo har haft kontakt med en kvinna väldig länge nu och min oro ,ongest bara växer för varje dag.

    Både sambon och kvinnan jobbar i en och samma kommun men i helt olika verksamheter. Hon skriver till honom väldig mycke och sent på kvällarna , hon ska kommentera alla bilder på Instagram men bara bilder på honom .

    Jag är orolig över vårt förhållande vi har 4 barn i familjen.

    Vart går gränsen?

    Har sett sms från henne där hon tackar honom för presenten som min sambo hade köpt till henne, när jag fråga honom vad som har hänt under dagen så säger han att det varit mycke på jobbet (?) och därför blir han sent ibland . Men samma kväll som hon skrev denna sms-en var sambon sen ,jag hade ringt till hans privat mobil och jobbtelefonen där jag aldrig fick svar från honom . Alltså han ljuger för mig, jag har tystnat och ville se hur långt dom tänkt att gå. I förgår skrev hon igen till honom kl22:30 ,jag har kommenterat hennes kommentar som hon skrivit på sambons insta att hon skulle fira åt honom för att en fotbollspelar hade börjat spela igen?

    Då var jag tvungen att svara på kommentaren att det vore bra om hon kunte få med sig spelaren också ,för då har dom verkligen något att fira om.

    Då sa sambon att jag skämmer ut honom ,hon hade varit orolig att jag misstänker henne, jag bad sambon att visa hennes sms , han blev väldig stressad över att vissa vad dom hade skrivit med varan och då sa han jag letar fram det . Medans han ?letar fram hennes sms ? så raderade han alla andra sms som dom har skrivit förutom de två sista där ståd att jag skrivit till henne sedan gjort det officiellt på insta. Jag frågar honom varför han raderad dom andra sms han börja istället skälla på mig att jag inte litade på honom . Ska man lita på en sambo med sånt beteenden ?

    Dessutom är dom ute och ätter väldig ofta lunch bara dom två , utan att han säger till mig .

    Jag kan köpa det att ha tjejkompisar men varför hålla hemligt för mig , han bor och lever med mig , det är väll jag som har all rätt att veta om honom?

    Ska man inte vara ärligt mot sin partner ? Jag är det i alla fall jag går inte utan för dörren utan att han vet om det.

    Vad ska jag göra , jag älskar honom och vårt liv och barnen . Vill inte att en annan kommer och förstör vår familje liv.

  • Svar på tråden Orolig
  • Delamed

    Glömde lägga till att han nu också har bytt lösenord på ipaden . Alltså vad är detta ? Känner inte igen honom .

    Jag mor skit dålig nu och har varit sjukskriven i 3 dagar har inte kunnat ta mig ur sängen , någ inte med det utom jag fått cellförändringar där dom fick operera mig i förgår . Att allt ska hända på en och sammagång . :?(

  • Anonym (Tjej)

    Ja han är förmodligen otrogen, annars hade han inte behövt radera något :/ Känner med dig. Har tjejen någon partner? 

  • Anonym (Ja)

    Ja, definitivt otrogen eller bara mentalt. Bekräftelsesökande kan det ju vara men oavsett har han gått över gränsen. Har ändå svårt att tro han skulle låta henne kommentera bilder på insta om de låg med varandra. Hade ju varit fööör uppenbart.

  • Anonym (Förlåt)

    Sorry gumman, det där beteendet= otrogen. Hade han ej varit det skulle han ge sin telefon på en gång.

    De träffas, knullar. Och nej. Det är inte en annan som kommer emellan era förhållande, det är Din MAN som försrtör era förhållande. Hade det inte varit hon hade det hänt med någon annan ändå. Tycker du ska logga lågt. Leta boende och dra! Släpp bomben samla så mkt bevis du kan. Packa donna saker. Kasta allt i hans ansikte och säg hejdå!

  • Anonym (Förlåt)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-23 10:20:28 följande:

    Ja, definitivt otrogen eller bara mentalt. Bekräftelsesökande kan det ju vara men oavsett har han gått över gränsen. Har ändå svårt att tro han skulle låta henne kommentera bilder på insta om de låg med varandra. Hade ju varit fööör uppenbart.


    De kan ju också kommentera öppet som "vänner" för att det inte ska "verka som de har något hemligt"
  • Anonym (Förlåt)

    Skräm honom och säg att han ska bryta kontakt med henne om han älskar dig. Att du menar allvar och fråga honom om han skulle acceptera att du gick och åt lunch med en manlig vän. Säger han ja. Säg då okej bra då bokar jag en lunchtid med (säg ett namn) sen säger du. Då skaffar jag med lösen och du behöver inte veta va vi skriver om.

    . Han ska inte tro att det är okej för honom att göra så.

  • Anonym (....)
    Anonym (Förlåt) skrev 2017-11-23 12:31:25 följande:

    Skräm honom och säg att han ska bryta kontakt med henne om han älskar dig. Att du menar allvar och fråga honom om han skulle acceptera att du gick och åt lunch med en manlig vän. Säger han ja. Säg då okej bra då bokar jag en lunchtid med (säg ett namn) sen säger du. Då skaffar jag med lösen och du behöver inte veta va vi skriver om.

    . Han ska inte tro att det är okej för honom att göra så.


    Fast han är troligtvis redan förälskad i den andra och då blir han inte svartsjuk på ts. Snarare kan han då använda det för att träffa den andre ännu mer. 

    Ts, du ska inte komma med några falska hot. Du ska säga att han bryter kontakten med henne NU, idag och om han vägrar så gör du slut. På studs. Han är inte trogen, de har kanske inte hamnat i säng än men de är på väg dit. Det är tyvärr väldigt svårt att få någon sluta ha kontakt med en de är förälskade i, han kommer nog göra allt han kan för att få fortsätta kontakten och om du ställer ultimatum kommer han nog välja den nya spännande som han får dopaminkickar och nytt, spännande sex av.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-23 10:20:28 följande:
    Ja, definitivt otrogen eller bara mentalt. Bekräftelsesökande kan det ju vara men oavsett har han gått över gränsen. Har ändå svårt att tro han skulle låta henne kommentera bilder på insta om de låg med varandra. Hade ju varit fööör uppenbart.
    Håller med
  • Delamed

    JAg har frågat sambon om hur han skulle känna om jag hade gjort likadant , hans svar är gör det jag litar på dig och det är ditt ansvar vad du gör när du är själv ute?

    Klart han ska sega så för att han ska få chansen att träffa henne.

    Jag har hittat hennes man kontakt uppgifter och är sugen på att ringa honom och fråga om han vet att hans fru är ute med en annan och få presenter av en annan . Vården jag göra det? Vad tycker ni? Snälla hjälp!!!

Svar på tråden Orolig