• Anonym (anonym)

    Hur kan jag stötta min ledsna pojckvän?

    Hej,
    Jag och min kille har snart varit ihop i 5 år och allt flyter på och vi är lyckliga ihop.
    Men när något händer på jobbet tar han sig åt rejält.
    För att ge en bättre bild: 
    För en vecka sen började min kille säga till mig att han inte får något gjort på jobbet för att ingen kund vill köpa de produkter han säljer. Han bärjade bli orolig att han kommer förlora jobbet. Jag sa då åt honom att ta ett snack med hans chef och se hur läget ligger för honom. Han gjorde då det och chefen sa att allt är ok och att han bara ska jobba på som vanligt. Sen tisslas och tasslas det på hans jobb att den rollen han har nu kommer nog inte finnas kvar i mars och att hela företaget ska flytta till ett nytt hus och att folk kommer få ansöka igen om en roll fast dom är fasttids anställda. Jag sa åt honom att om han känner sig less på jobbet och känner att han är i risk borde jag kika på en plan B redan nu.

    Sen efter det har det blivigt värre och värre. Nu helt plötsligt kör han en "silent treatment" hemma och har slutat svara på sms och medelande som jag skickat. Han sitter hemma och ser hur ledsen ut so helst. Han svara kort om jag pratar med honom, han ger ett negativt svar till allt jag säger och frågar,han sitter i en egen lite bubbla och är ledsen. när jag frågar om jag har gjort något fel så säger han att jag inte gjort det. han säger att han är less på allt just nu. 

    jag försöker muntra upp honom. Köpte ett par öl och chips igår för att jag vet att han hade en dålig dag då han inte svarar på mina sms. Så tänkte att kanske det skulle vara en skön treat efter en trist dag. Lagar mat åt honom. Städat huset så att det skiner och ger honom pussar och kramar men jag känner att han är som en sten just nu. Spelar ingen roll vad jag gör. Undrar om jag ska skita i att skriva till honom och helt enkelt låta han vara en stund men vill inte att han ska vara ledsen och vill att han ska veta att jag är här för honom om han vill prata eller tänka på något annat.

    Han sa här om dagen att där är inget att vara glad för just nu. Jag blir ledsen fär att han tar ut sitt jobb problem på oss. jag blir ledsen att han inte skriver eller svarar när jag försöker skriva till honom. Nu sitter jag och är ledsen och kan inte konsentrera mig på jobbet på grund av detta. Jag är ledsen och orolig. Vad kan jag göra för att stötta honom just nu? detta har pågått i en och en halv vecka nu. Orkar inte gå runt i mitt eget hem och känna att jag är helt ensam i tystnad när han sitter brevid. Hjälp :( Jag vill få tilbaka mig glada goa pojckvän och jag vill kunna konsentrara mig på jobbet igen. 

    Någon som har några bra tips här?

    tack för all hjälp!

  • Svar på tråden Hur kan jag stötta min ledsna pojckvän?
  • Anonym (kanske)

    "Han sa här om dagen att där är inget att vara glad för just nu. Jag blir ledsen fär att han tar ut sitt jobb problem på oss. jag blir ledsen att han inte skriver eller svarar när jag försöker skriva till honom. Nu sitter jag och är ledsen och kan inte konsentrera mig på jobbet på grund av detta. Jag är ledsen och orolig. Vad kan jag göra för att stötta honom just nu? detta har pågått i en och en halv vecka nu. Orkar inte gå runt i mitt eget hem och känna att jag är helt ensam i tystnad när han sitter brevid. Hjälp :( Jag vill få tilbaka mig glada goa pojckvän och jag vill kunna konsentrara mig på jobbet igen"

    kanske kan du skriva just det sista i inlägget till honom ?

  • Anonym (anonym)

    Absolut. Kommer göra detta idag då jag inte orkar går runt och må dåligt på jobbet pga detta. Jag är dock känslig och vet att jag kommer gråta när jag säger det. bara trist att det ska behöva gå ut på allt och alla i stället för att kolla på hur man kan lösa sitvationen. Tack för svar i allafall. alltid skönt att få prata ut sig lite och se vad andra har att säga.

  • Anonym (gah)

    Herregud, han har jobbproblem och ångest och mår dåligt just nu, och du freakar ut för att det gått en och en halv vecka utan att han bekräftat dig tillräckligt. Låt honom va för fan och bli lite självständig istället. 

  • Anonym (kanske)

    Det är tråkigt och händer tyvärr så ofta att jobbet är så påfrestande att det går ut över våra nära och kära
    :(

Svar på tråden Hur kan jag stötta min ledsna pojckvän?