• Anonym (Kärle­kssjuk­)
    Äldre 23 Nov 13:42
    3624 visningar
    9 svar
    9
    3624

    Gammal kärlek förvirrar

    Lever i en relation sen 20 år tillbaka med 3 barn i yngre tonåren

    Förra fredagen var ute vilket jag inte varit på länge. :)
    På stället träffar jag min ungdomskärlek med stort K! Vi har alltså inte setts sedan vi skaffat våra resp familjer.
     Så fort vi ser varandra så börjar det spraka, riktiga fyrverkerier. Våra vänner (både gemenssamma och egna) märker så klart detta. En del skrattar och kommenterar: Here we go again!! Vi håller det på en vänskaplig nivå i början av kvällen och pratade lite av och till och florerade runt med de andra. Men ju längre tiden går på kvällen så blir det mer och mer uppenbart att vi bara hade ögon för varandra. Vi dansar tätt i discodunket och han viskar bl.a. att han aldrig glömt mig och att han ofta tänker på mig och det liv vi kunnat haft ihop. Det är ju exakt samma tankar som jag har haft....han har alltid funnits med i mina tankar men trott att han glömt mig.
    Tid och rum försvinner och vi fortsätter kvällen tight ihop på stället. Alla tankar bara poppade runt i mitt huvud under kvällen. Min familj-han, min familj-han om och om igen.......
    In på småtimmarna åker jag och mina kompisar hem. Han ber mig stanna men jag måste gå.
    Jag vet att vi var onyktra och att mycket säkert var fyllesnack från hans sida men de saker han sa.......
    Nu sitter jag här och kan inte släppa det!
    Vi bor i en ganska stor stad så att vi bara springer på varandra är ingen risk....
    Min relation som jag lever i är inte vad den varit ( rätt dålig faktiskt) så det bidrar säkert och så till förvirringen. Å jag vet att han kanske inte menar allvar men jag är förvirrad iaf.....

  • Svar på tråden Gammal kärlek förvirrar
  • Anonym (.....­....)
    Äldre 23 Nov 23:11
    #1

    Känns som klassiskt det här, nån är i ett dåligt förhållande som träffar på nån som ger en en skjuts ur ur den nuvarande relationen. Har liksom hört om det förr....

  • Anonym (Kärle­kssjuk­) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 13:56
    #2

    Och med det menar du? Att det borde vara lättare för att det är vanligt?? Att det är patetiskt? Att man få skylla sig själv, eller vad?

  • Äldre 24 Nov 14:01
    #3

    Se det som en väckarklocka ang ditt eget förhållande. Du är uppenbarligen inte nöjd, men det antar jag att du har varit en gång i tiden? Kan ni få tillbaka det? Vill ni båda få tillbaka det?

    Ni har helt enkelt vattnat er egen gräsmatta lite för dåligt

    Ni har barn som klarar sig själva (?), dags att se om er som par nu. Börja dejta, ta in på hotell någon natt, gå på bio, museum, teater, ta en liten kort resa eller vad ni nu gillar att göra tillsammans.

  • Anonym (.....­....)
    Äldre 24 Nov 15:20
    #5
    +1
    Anonym (Kärlekssjuk) skrev 2017-11-24 13:56:44 följande:

    Och med det menar du? Att det borde vara lättare för att det är vanligt?? Att det är patetiskt? Att man få skylla sig själv, eller vad?


    Nej, varken att det är lättare, patetiskt eller att man får skylla sig själv (konstig tolkning?).

    Jag bara konstaterade att jag har sett det förr både i trådar här och irl, att människor som har det lite dåligt i sin relation plötsligt får känslor för nån annan. O det i sig är ju en väckarklocka som nån skrev. Liksom dags att ta itu med det som är dåligt, antingen slutar det med att den nuvarande relationen blir bättre eller så går man vidare med den nye (eller nån annan). 
  • Anonym (12345­)
    Äldre 24 Nov 15:30
    #6

    Som någon annan skrev så är det en väckarklocka. Håll snubben på avstånd och gå hem och tänk. Finns inga genvägar eller kompromisser.

  • Anonym (+++)
    Äldre 24 Nov 16:22
    #7

    Som sagt klassiskt. "tänk om" osv. Men nu är nu. Ni är båda helt olika personer mot vad ni var för 20 år sen. Just nu lever du på nostalgin och de känslor du haft förr ligger till grund. 

    Om du på allvar skulle vara ihop med honom NU är det inte alls säkert att det skulle känna så som du just nu sitter och funderar på. När nostalgins skimmer har släppt och du ser hur han är precis nu, och han ser dig, är det inte säkert att ni verkligen skulle vilja tillbringa livet tillsammans. 

    Om du är nöjd med vad du har, så släpp det här och tänkt att mest handlar om nostalgi och att du blev glad över uppmärksamheten. Är du inte nöjd med vad du har - se det här som en väckarklocka. Betyder inte att ni två kommer vara ihop ändå, men det kan tvinga dig analysera om du vill leva det liv du lever. 

  • Anonym (skärp­ning)
    Äldre 24 Nov 19:16
    #8

    Klassisk livskris. Det här är ditt liv och din familj. Gör det bästa av det.

  • Anonym (Lerrr­y)
    Äldre 27 Nov 20:35
    #9

    Ganska typiskt att romantisera ungdomskärlekar. Just för att du förmodligen inte delat ett gift liv med honom. Ni har inte haft en vardag ihop. Ni har endast delat drömmar om hur fantastiskt allt skulle blivit, och det är det ni nu ser. Ni ser inte vardagen som du delar med din nuvarande kärlek. Om du istället skiftar fokus på din man, att du en gång blev så kär i honom att du skaffat barn med honom - då kan du nog återfå den känslan.

    Gräset är alltid grönast där man vattnar det.

    Det är som sagt lätt att romantisera din gamla kärlek. Därför att en dröm är alltid mer rosa än en verklighet som ibland blir grå. Jag tycker av egna erfarenheter att du ska stanna, men det är upp till dig.

Svar på tråden Gammal kärlek förvirrar