• TrojaT

    Är förlossningen nära?

    Hej!

    Är nu i vecka 37 och letar efter alla möjliga tecken på att förlossningen är på G! Har nu de senaste dagarna gått väldigt mycket på toa och gjort nr 2.. känner mig nödig konstant! Har även fått molvärk, som kraftig mensvärk, i förrgår.

    Även brutal halsbränna på nätterna och ligger ofta klarvaken i ett par timmar mitt i natten... Har också känt mig slö i hela kroppen, och så känns det som att det trycker mycket neråt!

    Nån som vet om det kan va på gång eller är det bara bebis som luras? ;)

  • Svar på tråden Är förlossningen nära?
  • Anonym (Byn)

    Känner precis samma saker! Gått in i vecka 40...

  • TrojaT
    Anonym (Byn) skrev 2017-11-23 16:16:32 följande:

    Känner precis samma saker! Gått in i vecka 40...


    Det är så spännande! Men nu går man ju bara runt å tror att allt är tecken på förlossning :'D
  • Anonym (Byn)
    TrojaT skrev 2017-11-23 16:31:27 följande:

    Det är så spännande! Men nu går man ju bara runt å tror att allt är tecken på förlossning :'D


    Exakt! Man blir nojjig för allt! Tror att vattnet gått hela tiden och springer på toa för att kolla. Spännande men samtidigt läskigt!
  • Freyhja

    Jag är i vecka 38 och känner samma som du, extremt trött och slö i kroppen och gör nummer 2 flera ggr om dagen. Däremot känner jag inte av värst mycket tryck nedåt som alla talar om..men visst vore det skönt om förlossningen kunde starta snart! :) längtar efter bebis.

  • TrojaT
    Freyhja skrev 2017-11-24 00:54:21 följande:

    Jag är i vecka 38 och känner samma som du, extremt trött och slö i kroppen och gör nummer 2 flera ggr om dagen. Däremot känner jag inte av värst mycket tryck nedåt som alla talar om..men visst vore det skönt om förlossningen kunde starta snart! :) längtar efter bebis.


    Ja, det hade vart så skönt!

    Verkar som att man kan känna dessa "symptom" i flera veckor så det är la bara att vänta och se.. ;)
  • ajnas

    Vill inte minska era förhoppningar, men det låter som vanliga slutet på graviditeten-symptom. Vilket förvisso betyder att det blir förlossning inom närmsta månaden

  • TrojaT

    Idag har iaf slemproppen gått så jag hoppas att det är på G! Vet att den kan gå flera månader innan men man kan ju alltid hoppas ;)

  • Anonym (Byn)

    Hur såg den ut? Jag är i v40 men har fortf inte sett till ngn slempropp eller ngt annat

  • Anyver

    Jag hade också en massa på-G-symtom i slutet innan BF. Nu har jag gått över och är inne på BF +5. Vet inte om frustrationen gör sitt till, men nu känner jag inget annat än att magen är tung och vanlig ryggont. Avskyr hjärnspöken :P

  • TrojaT
    Anonym (Byn) skrev 2017-11-27 15:21:54 följande:

    Hur såg den ut? Jag är i v40 men har fortf inte sett till ngn slempropp eller ngt annat


    Såg typ ut som snor :s kom i två omgångar och båda va tre-fyra cm stora "slemklumpar"
    Anonym (Byn) skrev 2017-11-27 15:21:54 följande:

    Hur såg den ut? Jag är i v40 men har fortf inte sett till ngn slempropp eller ngt annat


  • Anonym (Trött)

    Har BF i dag min slempropp gick för två veckor sen , va inne för kontroll då och va öppen 3 cm sen dess har ingenting hänt har lite "mensvärk" men inget mer.

  • Mia86a

    Åh jag vill så gärna få lite symtom nu! Känner inte av ett smack och har bf imorgon...

  • TrojaT
    Mia86a skrev 2017-11-27 18:58:24 följande:

    Åh jag vill så gärna få lite symtom nu! Känner inte av ett smack och har bf imorgon...


    Den kanske är bättre å inte känna nått så slipper man bli besviken :'D
Svar på tråden Är förlossningen nära?