• hanna94

    Svalt medicin utan vatten

    Svalde min medicin vid 14.05 utan vatten. (Det va 3 Sertralin, 2 Theralen, 1 oxascand och en d vitamin tablett) nu har jag ont?? I bröstet, eller en stark obehagskänsla och de liksom stråkar ut lite till vänsterhand (Lill o ring finger) som en dov smärta. Har någon nån förklaring?

  • Svar på tråden Svalt medicin utan vatten
  • Anonym (Dr Mugg)

    Tyvärr är det riktigt farligt att svälja utan vatten! Uppsök akuten på engång och förbered dina nära och kära för att du troligtvis kommer bli inlagd på IVA

  • Anonym (Arg)
    Anonym (Dr Mugg) skrev 2017-11-23 15:36:10 följande:

    Tyvärr är det riktigt farligt att svälja utan vatten! Uppsök akuten på engång och förbered dina nära och kära för att du troligtvis kommer bli inlagd på IVA


    Vad får du it av att ljuga och vara elak?
  • Rambo69
    hanna94 skrev 2017-11-23 15:30:27 följande:
    Svalde min medicin vid 14.05 utan vatten. (Det va 3 Sertralin, 2 Theralen, 1 oxascand och en d vitamin tablett) nu har jag ont?? I bröstet, eller en stark obehagskänsla och de liksom stråkar ut lite till vänsterhand (Lill o ring finger) som en dov smärta. Har någon nån förklaring?
    Hur känns det nu? Jag tror inte att det är farligt.
  • hanna94
    Rambo69 skrev 2017-11-23 15:39:59 följande:

    Hur känns det nu? Jag tror inte att det är farligt.


    Kännslan är värre och smärtan i handen också (den kom inte förens kanske en timme efter) nej, jag brukar svälja tabletter utan vatten men det har aldrig känts såhär
  • Rambo69
    hanna94 skrev 2017-11-23 15:41:56 följande:
    Kännslan är värre och smärtan i handen också (den kom inte förens kanske en timme efter) nej, jag brukar svälja tabletter utan vatten men det har aldrig känts såhär
    Ring sjukvårdsupplysningen,  jag håller tummarna för att det blir bra med dig....
  • hanna94
    Rambo69 skrev 2017-11-23 15:48:22 följande:

    Ring sjukvårdsupplysningen,  jag håller tummarna för att det blir bra med dig....


    Sitter på tåget så de går inte just nu. Men hjälp nu blir jag orolig, trodde inte de va någon big deal
  • Rambo69
    hanna94 skrev 2017-11-23 15:50:31 följande:
    Sitter på tåget så de går inte just nu. Men hjälp nu blir jag orolig, trodde inte de va någon big deal
    Jag tror inte att det är någon fara, medicinen måste ju ha löst upp sig nu ialla fall,
    drick lite vattan nu då....
  • hanna94
    Rambo69 skrev 2017-11-23 15:57:40 följande:

    Jag tror inte att det är någon fara, medicinen måste ju ha löst upp sig nu ialla fall,

    drick lite vattan nu då....


    Ska göra de när jag får tillgång till vatten
  • Anonym (Orolig)

    Lite oroande att TS har loggat av !

    Hoppas det inte är permanent

  • Anonym (A)

    Setralin utan vatten ger i alla fall mig riktig jobbig halsbränna ibland.

  • Anonym (K)

    Ja det är inte bra alls, man kan få frätskador :( varför svalde du utan dryck?

Svar på tråden Svalt medicin utan vatten