• FroekenEmma

    Partner utan sexlust - tillåtelse att vara med andra?

    Hej, väldigt konstig fråga som jag inte riktigt själv vet hur jag ska ställa mig till. Men min man har i två års tid nu inte haft någon sexuell lust alls, och nu har vi pratat om det och han har föreslagit att vi ska ha våran relation som den är(vilket jag gärna vill) men att han vill att jag ska finna sexuell njutning hos andra med hans tillåtelse.

    Är väldigt kluven, tar emot att göra något sånt. Är det någon annan som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Är detta en kompromiss man klarar av om man är egentligen är för monogami och romantiserar bilden av "familjen"? Eller är det just bara det, en romantiserad bild?

  • Svar på tråden Partner utan sexlust - tillåtelse att vara med andra?
  • Tobythegunn
    FroekenEmma skrev 2017-11-23 17:12:31 följande:

    Hej, väldigt konstig fråga som jag inte riktigt själv vet hur jag ska ställa mig till. Men min man har i två års tid nu inte haft någon sexuell lust alls, och nu har vi pratat om det och han har föreslagit att vi ska ha våran relation som den är(vilket jag gärna vill) men att han vill att jag ska finna sexuell njutning hos andra med hans tillåtelse.

    Är väldigt kluven, tar emot att göra något sånt. Är det någon annan som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Är detta en kompromiss man klarar av om man är egentligen är för monogami och romantiserar bilden av "familjen"? Eller är det just bara det, en romantiserad bild?


    Så ni har inte sex alls? Jag menar känner du att du verkligen behöver sex och han tillåter dig ligga med någon annan så är det ju upp till dig. Väldigt svårt det där dock för jag är väldigt monogam själv och liksom är jag kär i en människa finns ingen annan i intresse för mig än min partner så jag vetifan om jag skulle klara av det heller.

    Dessutom kan det ju faktiskt leda till att ni gör slut? Jag menar du kanske träffar någon ny och får intresse för honom eller vad som, ni kanske glider isär mer? Har du nån koll på varför han har tappat sexlusten? Det kan ju vara något han kan kolla upp?

    Annars tycker jag många idag är FÖR öppna förhållanden och monogama människor som du och jag verkar ju vara en antik bild på relationer. De flesta gökar ju runt som fan och är otrogna hit och dit. Så jag menar, det kanske funkar för er ändå om du nu bestämmer dig för att testa det.
    Happiness, only real when shared
  • Anonym (M)

    Jag skulle inte klara det, varken vara den som tillåter det eller tillåts. Är för monogam tror jag. Kan säkerligen passa för andra, men personligen är det nej. Hade snarare velat jobba på varför sexlusten är borta och vad vi kan göra för att få tillbaka den igen.

  • Haskel

    Det fungerade bra för mig och min fru, i många år. Det var dock hon som inte hade sexlust. Ett tips är att försöka skaffa en fast sexpartner som bor i närheten av dig. En fördel är om han är singel, så ni kan ses hemma hos honom.

  • Noname00

    Tanken är inte fel ni fyller en lucka som inte finns i erat förhållande och ni båda är med på det,kanske det tom kan få igång sexlivet igen.

  • Anonym (H)

    Det funkar som en förnekelse att ni ska börja ligga med andra det är bara att förskjuta att ni har ett problem, ingen sexlust är ett symptom på något djupare än själva sexet jag hade inte bara ignorerat det.

    Det funkar ett tag men det kommer bli konstiga känslor efter ett tag "Varför vill andra män ha mig men inte min?" "Varför gick hon med på andras kukar kan hon vara otrogen om jag inte skulle kunna ge henne sexuell njutning är det min enda funktion för henne?"

  • Anonym (Iknow)

    Ta hem svarta män med stora kukar, gör sexuella saker som du aldrig gjort med din man. Ha trekant, analsex, bdsm och allt möjligt.

    Sen berättar du om dina upplevelser för din man. Då kanske hans lust väx till liv och sen ger du aldrig honom dessa upplevelser, men samtidigt säger du inte nej om han föreslår något utan du säger nån annan gång kanske.

  • Anonym (Gärna)

    Skulle inte tveka en sekund... Dock är väl risken att du ofrivilligt skulle få känslor för någon annan. 

  • Haskel
    Anonym (H) skrev 2017-11-23 19:06:50 följande:

    Det funkar som en förnekelse att ni ska börja ligga med andra det är bara att förskjuta att ni har ett problem, ingen sexlust är ett symptom på något djupare än själva sexet jag hade inte bara ignorerat det.

    Det funkar ett tag men det kommer bli konstiga känslor efter ett tag "Varför vill andra män ha mig men inte min?" "Varför gick hon med på andras kukar kan hon vara otrogen om jag inte skulle kunna ge henne sexuell njutning är det min enda funktion för henne?"


    Bygger du detta påstående på egna erfarenheter, eller enbart fördomar?
  • Anonym (123)

    Känns mest som att hålla förhållandet vid liv med konstgjord andning.

  • Anonym (SammaLika)

    Har haft det väldigt dåligt med sexlivet under ett antal år nu i förhållandet.
    Det är enligt frun för mycket annat i livet för att hon ska "ha tid" att känna lust.

    Det har inte varit något prat om att jag ska söka något bredvid och har heller inte lust till det.
    Jag har hittills aldrig haft sex med någon jag inte också haft starka känslor för och tror det liksom bara blir assisterad onani om inte känslorna får vara med.

    Jag kanske är lite inskränkt och skulle gärna se sex som "en kul grej" att göra med någon men man är mentalt bunden till den traditionella tvåsamheten.

    Så för att applicera min inställning på ditt dilemma så tror jag det skulle bli svårt att hålla isär sexet och kärleken. 

  • Anders 386
    Anonym (SammaLika) skrev 2017-12-04 14:40:43 följande:

    Har haft det väldigt dåligt med sexlivet under ett antal år nu i förhållandet.
    Det är enligt frun för mycket annat i livet för att hon ska "ha tid" att känna lust.

    Det har inte varit något prat om att jag ska söka något bredvid och har heller inte lust till det.
    Jag har hittills aldrig haft sex med någon jag inte också haft starka känslor för och tror det liksom bara blir assisterad onani om inte känslorna får vara med.

    Jag kanske är lite inskränkt och skulle gärna se sex som "en kul grej" att göra med någon men man är mentalt bunden till den traditionella tvåsamheten.

    Så för att applicera min inställning på ditt dilemma så tror jag det skulle bli svårt att hålla isär sexet och kärleken. 


    Håller med. Jag kan tänka mig att risken är väldigt stor att man förälskar sig i den man har vid sidan om.

    Jag skulle personligen ha väldigt svårt att "släppa iväg" min partner till en annan man för att fylla upp det tomrum som jag inte själv kan fylla... Då känns det som man banar vägen för en annan.

    Men det kanske iaf är värt ett försök - om TS hittar en man för bara sex kanske det äkta förhållandet blir jättebra??

    Skitsvårt att veta i förväg - kanske värt ett försök iaf?


Svar på tråden Partner utan sexlust - tillåtelse att vara med andra?