• Anonym (J)

    Kostproblem

    Barnen har aldrig ätit rött kött, utan bara vitt (dvs fisk och fågel). Nu känner ena föräldern att de missar så mycket och vill erbjuda barnen det alternativet också, andra föräldern vill inte det alls.

    Vem bestämmer?

  • Svar på tråden Kostproblem
  • Anonym (J)
    Anonym (G) skrev 2017-11-23 18:20:54 följande:

    Hur gamla är barnen och vad tycker dom?


    För små för att ha några direkta åsikter. De äts vad som ställs fram.
  • Anonym (G)

    Okej jag förstår. Isf tycker jag att föräldern som håller fast vid att de ska fortsätta med enbart rött kött har rätt.

  • Anonym (Wildrat)

    Nu är det ju så att allt kött är rött eftersom djuren har hemoglobin i blodet och det är rött. Eftersom det inte är skillnad på kyckling och nötkött är det bara att ge barnen det. Om det inte är en massa andra saker som ställer till det för föräldern som förbjuder.

  • Aniiee

    Jag är för att ge barn så breda smakupplevelser som mjöligt när de är små, så att de vet vad de kan välja mellan när de är äldre.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (G)
    Anonym (G) skrev 2017-11-23 18:29:13 följande:

    Okej jag förstår. Isf tycker jag att föräldern som håller fast vid att de ska fortsätta med enbart rött kött har rätt.


    Haha oj! Enbart vitt kött menar jag förstås. Sen när barnen är äldre och vill prova kan de ju göra det
  • Hallonpaj83

    Barnen ska absolut inte ges rött kött- det är ju bevisat negativt för hälsan!! Jättebra kost som den är just nu, faktiskt den bästa enligt forskning angående kost och hälsa.( Mkt grönt+ lite fisk/kyckling ) :)

Svar på tråden Kostproblem