• Anonym (Ajaj)
    Äldre 23 Nov 18:40
    4974 visningar
    9 svar
    9
    4974

    Ond sammandragning v 17

    Hjälp. Jag väntar mitt tredje barn och är i v 17. Nu ikväll jobbar jag (hemtjänsten) och jag har onda sammandragningar sen någon timme tillbaka. Jag jobbade inte under mina tidigare graviditeter så då kunde jag alltid vila när jag behövde det och jag minns inte att jag hade såna så tidigt då..

    Jag har 4 h kvar att jobba och jag tar det så lugnt jag kan. Men bör jag ringa 1177 ? Eller avvakta. Vad kan gå fel med onda sammandragningar? Magen känns hård och som träningsvärk typ.

  • Svar på tråden Ond sammandragning v 17
  • Anonym (Ring)
    Äldre 24 Nov 08:41
    #1

    Du borde ringa 1177 tycker ja, det ska inte göra ons så tidigt i graviditeten hade jag varit du så hade ja uppsökt gynakuten.

  • Anonym (Jag)
    Äldre 24 Nov 13:05
    #2

    Hur har det gått? Har för mig att jag hade en del onda sammandragningar också men allt dig bra till slut, sen beror det väl på vad du menar med onda jag kanske hade mer obehagliga såna, iaf om man jämför med sammandragningar som man får i samband med förlossningen.

  • Anonym (Ajaj) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 13:50
    #3

    Pratade med gynakuten igår med beslutade att avvakta. Idag känns det lika så nu sitter jag på kvinnokliniken och väntar.

    Jämfört med förlossningsvärkar så är det här ju ingenting men det sammandragningar ska ju inte göra ont såhär tidigt...

  • Anonym (Ring)
    Äldre 24 Nov 13:56
    #4
    Anonym (Ajaj) skrev 2017-11-24 13:50:21 följande:

    Pratade med gynakuten igår med beslutade att avvakta. Idag känns det lika så nu sitter jag på kvinnokliniken och väntar.

    Jämfört med förlossningsvärkar så är det här ju ingenting men det sammandragningar ska ju inte göra ont såhär tidigt...


    Håller tummarna att allt ser bra ut TS stor kram
  • Anonym (Ring)
    Äldre 24 Nov 19:23
    #5

    Hur har det gått ts?

  • Anonym (Ajaj) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 19:47
    #6

    Det har gått bra! Fick lämna prover och sen fick jag se vår fina bebis på ul. :) Allt såg bra ut, läkaren sa att det var sååå många som kom in för samma sak i veckorna 16-17. Hennes teori var att bebis växer väldigt fort runt den tiden så växtvärk typ. :) Jobbar ikväll igen och det känns lite bättre även om sammandragningarna känns av.

  • Anonym (Jag)
    Äldre 24 Nov 20:00
    #7
    Anonym (Ajaj) skrev 2017-11-24 19:47:00 följande:

    Det har gått bra! Fick lämna prover och sen fick jag se vår fina bebis på ul. :) Allt såg bra ut, läkaren sa att det var sååå många som kom in för samma sak i veckorna 16-17. Hennes teori var att bebis växer väldigt fort runt den tiden så växtvärk typ. :) Jobbar ikväll igen och det känns lite bättre även om sammandragningarna känns av.


    Ja vad skönt! Hade det också som sagt och rådet jag fick var att dricka jättemycket vatten. Lycka till!
  • Anonym (Ring)
    Äldre 24 Nov 20:06
    #8
    Anonym (Ajaj) skrev 2017-11-24 19:47:00 följande:

    Det har gått bra! Fick lämna prover och sen fick jag se vår fina bebis på ul. :) Allt såg bra ut, läkaren sa att det var sååå många som kom in för samma sak i veckorna 16-17. Hennes teori var att bebis växer väldigt fort runt den tiden så växtvärk typ. :) Jobbar ikväll igen och det känns lite bättre även om sammandragningarna känns av.


    Härligt att höra =)
  • Äldre 25 Nov 19:02
    #9

    Jag tror starkt på teorin växtvärk. Har tvillingar, och jag hade grymma smärtor från v. 8-18 och livmodern växte ju i en rasande takt. Ont som tusan. Trodde jag skulle gå sönder mellan varven.

    Men sen saman ju alltid kolla upp smärtor under graviditeten. Och det har du ju gjort, och skönt att allt såg bra ut

Svar på tråden Ond sammandragning v 17