• Anonym (Undra­r)
    Äldre 24 Nov 11:25
    14876 visningar
    54 svar
    -3
    54
    14876

    Okej att ta med bebisar till salstentamen?

    Vad tycker ni? Är det okej? Om man måste iväg och skriva tentamen och inte har en barnvakt...

  • Svar på tråden Okej att ta med bebisar till salstentamen?
  • sextio­talist
    Äldre 24 Nov 11:29
    #1
    +1
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-24 11:25:41 följande:

    Vad tycker ni? Är det okej? Om man måste iväg och skriva tentamen och inte har en barnvakt...


    Tycker jag är väldigt olämpligt. På en föreläsning är det gränsfall, men till en tentamen, då många måste ha det tyst omkring sig och så få störande element som möjligt, så är det direkt olämpligt
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 11:33
    #2
    sextiotalist skrev 2017-11-24 11:29:31 följande:

    Tycker jag är väldigt olämpligt. På en föreläsning är det gränsfall, men till en tentamen, då många måste ha det tyst omkring sig och så få störande element som möjligt, så är det direkt olämpligt


    Okej, men hur ska man göra istället?
  • Anonym (.)
    Äldre 24 Nov 11:36
    #3
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-24 11:33:46 följande:

    Okej, men hur ska man göra istället?


    Antigen prata med tentaarrangören om att få sitta i ett separat utrymme eller avstå från tentan och göra omtenta istället. Det borde väl finnas tillfällen i början på nästa termin? Eller leta mer efter barnvakt.
  • Äldre 24 Nov 11:36
    #4
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-24 11:33:46 följande:
    Okej, men hur ska man göra istället?
    Finns det verkligen inte någon som kan ställa upp? Och som sextiotalist skriver är det långt ifrån ok. 
     
    Goodness me
  • Äldre 24 Nov 11:41
    #5

    Men NEJ!

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 11:42
    #6
    -1
    Anonym (.) skrev 2017-11-24 11:36:35 följande:

    Antigen prata med tentaarrangören om att få sitta i ett separat utrymme eller avstå från tentan och göra omtenta istället. Det borde väl finnas tillfällen i början på nästa termin? Eller leta mer efter barnvakt.


    Kan man inte bara gå ut från salen en liten stund som med föreläsningar? detta är en kris situation.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 11:43
    #7
    -1
    taquine skrev 2017-11-24 11:36:54 följande:

    Finns det verkligen inte någon som kan ställa upp? Och som sextiotalist skriver är det långt ifrån ok. 

     


    Nej tyvärr. Detta är kris. Vet inte hur jag ska göra annars..
  • Anonym (reali­st)
    Äldre 24 Nov 11:44
    #8
    Absolut inte.

    Det är inte ok att du stör alla andra som ska skriva sina tentor.
  • sextio­talist
    Äldre 24 Nov 11:45
    #9
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-24 11:42:35 följande:
    Kan man inte bara gå ut från salen en liten stund som med föreläsningar? detta är en kris situation.
    Nu vet jag inte om reglerna är detsamma, men på min tid fick man inte lämna tentsalen första timmen och efter det, endast med tentavaktens godkännande. Men nej, det fungerar INTE som vid föreläsningar (som även där det kan vara väldigt störande).
    Jag förstår att det är en krissituation, men du är inte den första som hamnar i en sådan situation, jag fick avstå från att tenta när jag hade luftrörskatarr, inte för att jag för sjuk för att tenta, utan att jag störde de andra och skulle vara tvungen att gå ut då och då.
  • Äldre 24 Nov 11:47
    #10

    Tänk efter själv! Är det verkligen rimligt att alla ska bli lidande, för att ta hänsyn till varje enskild individs önskemål/behov?

Svar på tråden Okej att ta med bebisar till salstentamen?