• Gunder

    Dilemma

    Jag och min sambo sen många år som jag har barn ihop med separerade i augusti, det var efter en lång process och på hennes initiativ. Jag hade fortfarande känslor kvar även om dom hade svalnat. 

    Nu tre månader efteråt har jag pratat väldigt mycket med en annan kvinna på en dejtingsajt och allt kändes spännande och bra ända tills hon började bli väldigt på...Jag var medveten om från början att hon inte tilltalar mig estetiskt så mycket(hon ser rätt normal ut, inte ful men inte min typ) men hakade ändå på och vi har haft fantastiska samtal. Nu när hon börjat flörta rätt rejält känns det väldigt konstigt i mig, inte rätt tyvärr...Vi har inte dejtat än men det är inte långt borta...Jag har svårt att se att jag ska gå igång på henne om vi träffas...Så min undran är, ska jag träffa henne ändå och se om jag har fel eller ska jag avslöja för henne hur det ligger till eller finns det andra sätt att göra på,...? Är det helt fel av mig att ändå dejta henne för att se? 

    Till saken hör också att jag efter att jag kände det som jag hade kommit över mitt ex(eller åtminstone en bit ifrån henne)som redan inlett en ny relation så har jag nu när denna kvinna börjat besvara mina känslor börjat tänka på mitt ex igen om än inte jättemycket. Men hon ser jag som attraktiv estetiskt, men vi är inte alls bra för varandra personlighetsmässigt...
  • Svar på tråden Dilemma
  • Molly57

    Det bästa är nog att du försöker träffa en kvinna som tilltalar dig på alla plan. Känns inte som du ska behöva kompromissa. Gå efter hjärtat.

Svar på tråden Dilemma