• Äldre 24 Nov 19:20
    3622 visningar
    4 svar
    4
    3622

    Kattbett och gravid

    Hej min innekatt (har alltid varit inne) bet mig förra veckan i benet och det blödde en del. Tänkte inte mer på det men kollade nu och det är ganska blått runt om. Vet ej om jag har tagit stelkrampssprutan men tror man gör de i skolan? Har inte ont eller så men är de normalt att det kan bli blåmärke runt?

    Gravid i vecka 17 med

  • Svar på tråden Kattbett och gravid
  • Äldre 25 Nov 19:53
    #1

    GENAST TILL ALUTEN OCH TA STELKRAMPSSPRUTA!!!!

    Fundera inte EN sekund till!

  • Äldre 25 Nov 23:46
    #2

    Det troliga är att TS redan har ett fullgott stelkrampsskydd genom det allmänna vaccinationsprogrammet. Är du född 1995 (?) bör du ha fått din fjärde stelkrampsspruta vid 10 års ålder och den räcker i 20 år.

  • Äldre 27 Nov 19:30
    #3
    Birmafröken skrev 2017-11-25 23:46:37 följande:

    Det troliga är att TS redan har ett fullgott stelkrampsskydd genom det allmänna vaccinationsprogrammet. Är du född 1995 (?) bör du ha fått din fjärde stelkrampsspruta vid 10 års ålder och den räcker i 20 år.


    Jajemän precis :)! Dessutom sa en kollega som blev biten häromveckan att dom på vc sa att stelkramp inte gör någon nytta om man tar de efter bettet ändå :)
  • Äldre 27 Nov 20:22
    #4

    Du kan ha fått bartonellainfektion. De flesta katter bär på bart. Kunskapen om detta är tyvärr dålig inom vården.

Svar på tråden Kattbett och gravid