• Äldre 25 Nov 10:42
    2017 visningar
    4 svar
    4
    2017

    Går inte ned

    Hej Allihop !

    Suck säger jag bara. Jag har slagit vad med en polare om 10K om jag kunde gå ner till 90 eller lägre tills slutet av året. 

    Jag vägde 120 KG och är nu på 96-97Kg

    Använde mig av LCHF metoden men är tyvärr inte så strikt klarar inte av det heller lol. Men håller mig till det så gott jag kan. 

    I Augusti märkte jag att jag stannade på 100 kg så jag började med 1h kondis med viktväst på 10kg. 

    Men jag kommer inte ner mer. Det har fastnat. Har börjat variera nu, Kör kondition Mån, Ons, Fre, och Vikt träning Tis, Tor, Lör.  Har precis börjat med det så vet inte om det fungerar men inget har hänt hittills förutom muskelvärk ahha.

    Jag äter ingen frukost eller lunch. Bara Middag och då är det Grönsaksmix med nån form av kött. Hamburgare, korv, fisk osv. Sen bea vid sidan om. Som ska vara okej och använda. 

    Jag dricker däremot Cola Zero och Monster Zero. Har lagt av med Monster och ska lägga av med colan också och dricka bara vatten. 

    Vad har ni för tips eller råd för att jag ska klara av det här... suck. 

    P.S jag kan inte äta frukost har aldrig gjort det i hela mitt liv. Men lunch skulle jag kunna klämma i mig. Är bara inte hungrig. Mitt hunger kickar igång runt 16 tiden. Men jag blir sugen på sötsaker hela tiden. Jag äter inget nu men förut stoppade jag i mig godis hela tiden. 

  • Svar på tråden Går inte ned
  • Äldre 25 Nov 10:56
    #1

    Du äter för lite. Att äta för lite är lika illa för viktnedgång som att äta för mycket. Sötsuget talar tydligt om för dig att du behöver mer energi. Skärp till dig innan du gör permanent skada på kroppen.

    Kombinera 16:8 och LCHF. Det betyder att du äter lunch och middag men ingen frukost. Träna gärna innan lunchen, det ska tydligen vara effektivt.

    När det gäller träning så är styrketräning bättre än konditionsträning, dessutom ser en stark kropp snyggare ut i spegeln.

    När det gäller maten så vet du väl att LCHF står för low carb high fat? Snåla inte på fettet. Du behöver inte överdriva heller men snåla inte på det. Fettet ger dig energi och bygger upp din kropp men det är också fettet i maten som får bort fettet i kroppen. Grönsaker i all ära men de är mest snygga, de innehåller inte särskilt mycket näring. Den måste du få från maten så ät mer mat. Kolla gärna på tex Kostdoktorns sida, där finns veckomenyer att kika på.

  • Anonym (fia)
    Äldre 25 Nov 11:08
    #2

    Tre, fyra kg kan du med all sannolikhet gå ned bara genom ett par dagars fasta eller liknande (pga förlust av vätska och tarminnehåll), så det handlar alltså om kanske fyra kg ren kroppsvikt som du måste få bort på ca en månad. Det borde inte vara några problem.

    Byt metod ett tag. Räkna ut hur många kalorier du äter nu och ta bort 1000 kalorier från det. Ett underskott på 7 000 kalorier i veckan motsvarar ett kg i rent fett. I praktiken kommer du att gå ned mer eftersom du (tyvärr) inte bara kommer att tappa fett utan också muskler.

  • Äldre 25 Nov 12:24
    #3

    Du behöver mer föda för att gå ner i vikt. Speciellt med den träning du beskriver. Kroppen behöver energi för att göra sig av med energi.

    Ät små portioner var tredje timme. Så håller du förbränningen på topp. När du svälter kroppen dom du nu gör, så ställer kroppen in sig på att spara på exakt allt av det lilla du ger den. Och det gör viktnedgången seg eller obefintlig. Kroppen inser du svälter den.

    Med nyttiga då portioner var tredje timme så lurar du kroppen. Den har ingen aning om att du vill gå ner, och tror allt är som vanligt=inget spara läge, utan full förbränning.

    Så länge du der till målen är nyttiga och inte för stora då är det här enklaste sättet, och du kommer orka bättre och prestera bättre på gymmet!

  • Äldre 26 Nov 21:43
    #4

    Du behöver inte äta frukosten, du kan dricka den. Gör en god smoothie med lite extra i.
    Du behöver näringen om du ska träna så där hårt annars tror kroppen att du svälter och håller fast alla kg för allt vad den kan...typ.

Svar på tråden Går inte ned