• Anonym (Ts)

    Var lyssnar inte soc på fam.hemmet?

    Mitt barn bor i familjehem sedan 2 år tillbaka. Vi pratar dagligen och träffas ofta. Jul, påsk, höst liv spenderas alltid hemma med mig.

    Nu har mamman i familjen börjat tjata på soc att det är dags för barnet att flytta hem.

    Hon och jag har väldigt bra kontakt och hon har sett en enorm förändring gällande mig. Har alltid varit bra mamma men hade en obehandlad diagnos som påverkade barnet.

    Frisk sen länge.

    Hon vill gärna ha kvar mitt barn eftersom hon älskar barnet men då hon är en vettig person ser hon på vad som är bäst för barnet.

    Hon vill vittna för mig om jag tar det till rätten. Får även barnet vittna? 15 år.

    Hur ska jag/vi få soc att lyssna? Barnet lider verkligen.

  • Svar på tråden Var lyssnar inte soc på fam.hemmet?
  • Anonym (Ts)
    Tofflans skrev 2017-11-27 06:23:58 följande:

    Vad ger soc för motivering att barnet inte ska flyta hem?


    Att inte behöva byta skola och att barnet har en ?fadersfigur? där, jag är ensamstående nu. (Sedan snart 1 år tillbaka så detta är ett nypåhittat skäl).
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2017-11-27 06:32:27 följande:

    Att inte behöva byta skola och att barnet har en ?fadersfigur? där, jag är ensamstående nu. (Sedan snart 1 år tillbaka så detta är ett nypåhittat skäl).


    Dåliga anledningar. Kontakta den som har hand om ert falls chef.
  • Anonym (Viccan)

    Hej får man fråga vad för diagnos du hade? Man skall alltid jobba emot att barnet kommer hem.. dålig bortförklaring. Överklaga hos förvaltningsrätten..

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Viccan) skrev 2017-12-17 05:40:21 följande:

    Hej får man fråga vad för diagnos du hade? Man skall alltid jobba emot att barnet kommer hem.. dålig bortförklaring. Överklaga hos förvaltningsrätten..


    Har ingen diagnos.
  • Vixen90
    Anonym (Ts) skrev 2017-12-17 07:22:10 följande:

    Har ingen diagnos.


    Hon syftar på den obehandlade diagnos du nämnde i TS. Vad var det?

    Hur ofta träffar du soc? Har du fått något skriftligt dokument om placeringen och dess skäl vid senaste övervägningen? (Det ska ske var 6e månad minst). De måste ha någon typ av mål som du ska uppnå för att ditt barn ska komma hem. Vad står i papperna gällande det?
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
Svar på tråden Var lyssnar inte soc på fam.hemmet?