• Äldre 26 Nov 18:19
    13597 visningar
    22 svar
    22
    13597

    Nytt jobb vill sluta.

    Hej!
    Har jobbat på mitt nya jobb 1 månad nu .Har ångest varje dag jag ska åka ditt då jag ej känner att jag kan de arbets uppgifter jag ska kunna.
    Tänker på mitt jobb 24/7 och min vardag börjar bli lidande med.
    Jag jobbar skift och de passar ej in med dagis osv.
    Hur ska jag gå tillväga då jag överväger att säga upp mig t min chef då jag känner att vara arbetslös är bättre än att gå t de jobbet jag har nu.

    Jobbade på mitt förra jobb i 8år och har jobbat sen jag slutade skolan..

    Mina tankar inför att säga ngt t chefen är att jag tänker att han kommer bli sur och känna att jag sviker han då jag fick en tillsvidare anställningen av han.
    Jag känner att mina arbetskamrater kommer mobba ut mig på grund av att jag säger upp mig...Så jag har väldigt mkt onda tankar som jag dras med varje dag...

    Har sökt lite jobb nu under helgen men de som tär på mig mest är att säga t chefen att jag ej vill vara kvar där..Jag orkar inte tänka på varje minut hur chefen kommer att reagera på mitt beslut. Men det är väl mitt liv och jag ska väl få säga upp mig om jag ej känner att jag vill vara där?

  • Svar på tråden Nytt jobb vill sluta.
  • Äldre 26 Nov 18:23
    #1

    Säg inte upp dig utan att ha ett nytt jobb att gå till. Det är mitt råd, särskilt då du har barn.

  • Äldre 26 Nov 19:03
    #2

    Byt om du inte trivs, man ska se till att man mår så bra som möjligt i livet. Men även jag rekommenderar att hitta nytt jobb först. Tänk också att om du säger upp dig har du tre månaders avstängning innan du har rätt till A-kassa.

  • Äldre 26 Nov 19:06
    #3

    Och just det, be om hjälp med det du inte kan! Inte konstigt efter en månad men lättare att ta tag i nu än längre fram.

  • Äldre 26 Nov 19:15
    #4

    Har sökt 2 jobb i helgen och ett jobb är dagtid...

    Men jag förstår inte riktigt min arbetsgivare. Hen anställde mig utan att jag hade ngn erfarenhet ,bara att jag hade utbildat mig de i skolan.

    Men mitt problem är att jag tänker på de här jobbet så det börjar att tära på min familj..Är det ngn som har erfarenhet av att börja söka jobb efter bara en månad??

  • Äldre 26 Nov 19:16
    #5
    Jemp skrev 2017-11-26 19:06:00 följande:

    Och just det, be om hjälp med det du inte kan! Inte konstigt efter en månad men lättare att ta tag i nu än längre fram.


    45 dagar är det väl?Men om jag gör så att de sparkar mig då?
  • Äldre 26 Nov 19:21
    #6

    Det är av intresse för din arbetsgivare att du kan dina arbetsuppgifter och jag tror nog att chefen mycket hellre skulle uppskatta att du berättar hur du känner. Är det en vettig chef så kommer ni lägga upp en handlingsplan för hur du ska få den kompetens du behöver. Kan finnas flera vägar dit: utbildning, gå bredvid någon... etc. Det blir bara värre i ditt eget huvud om du inte säger något. Om du vill få jobbet att sluta spilla över på din fritid så är det det bästa du kan göra: prata med chefen!

  • Äldre 26 Nov 19:24
    #7
    Clotilda skrev 2017-11-26 19:21:50 följande:

    Det är av intresse för din arbetsgivare att du kan dina arbetsuppgifter och jag tror nog att chefen mycket hellre skulle uppskatta att du berättar hur du känner. Är det en vettig chef så kommer ni lägga upp en handlingsplan för hur du ska få den kompetens du behöver. Kan finnas flera vägar dit: utbildning, gå bredvid någon... etc. Det blir bara värre i ditt eget huvud om du inte säger något. Om du vill få jobbet att sluta spilla över på din fritid så är det det bästa du kan göra: prata med chefen!


    Tack för tipsen..Men problemet är känner jag att de här jobbet är inte ngt jag vill arbeta med .vill göra ngt annat.
  • Äldre 26 Nov 19:24
    #8
    lalladin skrev 2017-11-26 19:16:14 följande:

    45 dagar är det väl?Men om jag gör så att de sparkar mig då?


    Du har rätt. 45 dagar och 5 dagars karens. Så totalt 10 veckor.
  • Äldre 26 Nov 19:31
    #9
    lalladin skrev 2017-11-26 19:16:14 följande:

    45 dagar är det väl?Men om jag gör så att de sparkar mig då?


    Så blir det ännu svårare att få jobb.
  • Äldre 26 Nov 19:49
    #10

    Det är skitjobbigt att vara ny på ett jobb

Svar på tråden Nytt jobb vill sluta.