• Anonym (Längtar)

    Letrozol + ägglossning

    Hej!

    Någon mer här som äter Letrozol? Har ätit cd 3-7 och är nu på cd 13. Ska på vul imorgon. Men jag känner inte att någon ägglossning skulle vara på väg. Ni som ätit letrozol, har ni känt av att ägglossning är på gång? Känner mig orolig att medicinen inte fungerar som den ska. Detta är min första kur.

  • Svar på tråden Letrozol + ägglossning
  • Lotesse

    Jag kände inte några tecken på äl varken första eller andra omgången med letrozol. Fick inget utslag på äl-tester och inga äggviteflytningar. Det enda var att jag på cd14 fick en temphöjning. Men ägglossning måste jag ha haft för gravid blev jag på andra försöket, efter 2 år utan letrozol och ingen graviditet. Ligger en liten pojke i magen och sparkar just nu. Önskar dig lycka till!

  • Anonym (Längtar)

    Stort grattis! Vad härligt!

    Jag hoppas få se en äggblåsa imorgon. Fint att höra att man inte måste ha massa typiska symtom för att ägglossning ska vara på g.

    Har pcos och typ aldrig egen ägglossning.

    Tack!

  • Ida3434

    Har precis avslutat min första enkelkur. Hade en äggblåsa på 16mm dag 12 men tyvärr fick jag aldrig någon ägglossning. Ska börja med dubbelkur och Ovitrelle snart. 

    Uppdaterar gärna hur det går.

    Har du pco?

  • Anonym (Längtar)

    Okej. Nej, det oroar jag mig också för. Att en äggblåsa ska ha mognat men sen inte lossnar. Undra varför man inte skriver ut spruta direkt för att höja chansen att blåsan verkligen lossnar? Känns som tiden bara går liksom ?

    Jag har pcos.

    Hade du några symtom när äggblåsan mognade eller kände du inget spec?

    Lycka till nästa kur!

  • Anonym (Ldjdj)

    Jag märkte inte av ägglossningen i kroppen. Ställde oftast in mig på att det inte fanns ägg, men hade en stor fin äggblåsa varje gång :) rekommenderar ägglossningstest efter ulj :)

  • Anonym (Längtar)

    Vad härligt att höra! Blev du gravid? Hur många kurer tog det isåfall?

  • Anonym (Ldjdj)
    Anonym (Längtar) skrev 2017-11-27 18:57:38 följande:

    Vad härligt att höra! Blev du gravid? Hur många kurer tog det isåfall?


    Jag blev gravid. Första gången efter 4 kurer (slutade i mf), fick försöka direkt efter och då tog det 2 kurer. Är i v 31 idag :)
  • Anonym (Längtar)

    Stort grattis ???? lycka till!

  • Anonym (Längtar)

    Oj. Skulle vara en glad gubbe inte massa ???

  • jooo

    jag har aldrig varken upplevt ägglossningsflytningar eller känt av alls men gravid blev ja förra året ändå. har också pcos. ska börja syskonförsök nu men inte lätt när inte än tester osv riktigt visar rätt. ska nog börja tempa !

Svar på tråden Letrozol + ägglossning