• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 28 Nov 17:20
    3298 visningar
    2 svar
    2
    3298

    JÄTTEkonstiga flytningar, aldrig varit med om liknande

    Varning för detaljer...

    Har den senaste veckan haft sjuuuukt konstiga flytningar. När jag har torkat mig har det kommit ut stora, geleaktiga, genomskinliga flytningar. Alltså de är nästan helt genomskinliga, lite gulaktiga kanske, och väldigt "fasta" i konsistensen, man kan typ rulla en boll av dem. Ungefär som slime som man kan leka med som barn. Om man drar dem mellan fingrarna, blir trådarna nästan oändliga. Har googlat och googlat och det enda svar jag får är att folk som är gravida får dem, att folk som ska föda barn får slemproppen som liknar detta eller att folk som har ägglossning kan få gelé/slemmiga flytningar. Men alltså jag vet hur mina ägglossningsflytningar ser ut och det liknar INTE detta. Och jag har hormonspiral och då har man väl ingen ägglossning?

    Och gravid borde jag inte kunna vara, gjorde en abort i juli och satte då i samband med det in en hormonspiral. Har efter det endast haft sex två gånger, en gång i slutet på augusti och en gång i slutet på september, och jag har varit gravid tre gånger förr, två av gångerna mådde jag jätteilla och en gång kände jag ingenting alls. Var även öm i brösten, nu är jag inte öm i brösten och mår inte illa. Hade molvärk i magen alla tre graviditeterna men det däremot har jag nu med, nästan varje dag. Har aldrig haft det som "ogravid" eller vid mens innan. Men trott att det berott på spiralen. Har ringt in till gyn flera gånger men inte fått någon tid.

    Men efter min googling blev jag så himla rädd, det FINNS folk som har blivit gravida med hormonspiral även om det är ovanligt, och vad är oddsen att jag som varit gravid tre gånger inte skulle känna igen symptom om jag nu skulle vara igen?

    Finns det nån här som haft såna flytningar? Eller har någon ide om vad det kan vara? Btw har testat mig för könssjukdomar och har ingenting.

  • Svar på tråden JÄTTEkonstiga flytningar, aldrig varit med om liknande
  • Anonym (Tia)
    Äldre 28 Nov 17:36
    #1

    Ta ett gravtest! Men det är sjukt osannolikt att det skulle vara det.

    Oftast har man inte ägglossning med hormonspiral, men eftersom du har vad som verkar vara ägglossningsflytning så kanske du har ägglossning trots allt. Och då kan det vara kombinationen av hormonerna från spiralen och ägglossningsflytningen som gör att det blir såhär.

    Tycker inte det finns någon anledning att kontakta gyn för en sånhär sak eftersom du inte beskriver några allvarliga symtom som feber, smärta eller dålig lukt.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 28 Nov 20:57
    #2

    Pick sån panik att jag rusade och tog ett test, och är tack och liv INTE gravid, hade aldrig orkat gå igenom en abort till. Kanske är det som du säger, att hormonet i spiralen gör att de blir så konstiga...

Svar på tråden JÄTTEkonstiga flytningar, aldrig varit med om liknande