• moaguuun

    Hundar som inte rastas på 6 tim?

    Jag har ingen hundvakt imorgon och funderar på om det är Ok eller djurplågeri att lämna hundarna ensamma/utan att rastas från ca 8:30 till 14:20? Normalt brukar någon gå ut med dem kl 11:30, och då behöver de bajsa. Så det känns väldigt långt till 14:15. Samtidigt blir det ju 6 timmar och som jag förstår det ska vuxna hundar klara sig utan att rastas i 6 timmar, utan att lida av det? 


    Vad tycker ni, hundägare? De är ju vana och klarar av att vara ensamma, jag tänker mest på om de egentligen skulle behöva gå ut tidigare för att rastas.

  • Svar på tråden Hundar som inte rastas på 6 tim?
  • 98Emelie98

    Jag tycker inte du ska må dåligt av det. Antar att du går med dem innan du åker och efter att du kommit hem.

    Ibland skiter det sig i planeringen. Det bara är så.

  • Solstjärnan

    Norrmännen har hundarna hemma hela arbetsdagen, ofta i bur... de har hundar som svenskarna har katter... bara en liten FYI

  • moaguuun

    Jag lyckades komma ifrån tidigare så de behövde inte vara ensamma i 6 timmar. De hade säkert klarat det men det känns för länge, tycker jag.

  • AmericanMommy

    Ja om det inte händer varje dag är det helt ok. Har krisat sig någon enstaka gång med min hund också så att hon fått vara ensam så länge också.

Svar på tråden Hundar som inte rastas på 6 tim?