• Äldre 29 Nov 09:06
    1477 visningar
    3 svar
    3
    1477

    Laparoskopi vid endometrios - någon som gjort?

    Pga svåra smärtor vid ägglossning & mens har jag äntligen fått remiss skickad till GynStockholm (St Göran) för laparoskopi för utredning av endometrios.

    Någon som gjort & vill dela med sig av erfatenheter?

  • Svar på tråden Laparoskopi vid endometrios - någon som gjort?
  • Äldre 29 Nov 17:56
    #1

    Ja, -93 gjorde jag det och blev helt fri från smärta och har varit sen dess!  Glad I kombination med Synarelabehandling ett halvår så det läkte ut.

  • Äldre 29 Nov 19:59
    #2
    Pimpinellan skrev 2017-11-29 17:56:07 följande:

    Ja, -93 gjorde jag det och blev helt fri från smärta och har varit sen dess!   I kombination med Synarelabehandling ett halvår så det läkte ut.


    Vad härligt att höra! Hur mådde du efter undersökningen? Kunde du åka hem samma dag? Börja jobba direkt osv?

    Vad innebär en Synarelabehandling? Vi försöker bli gravida sedan 11 mån tillbaka & har läst mkt om metoder med p-piller osv men känns inte så lägligt med det nu :)
  • Äldre 29 Nov 21:43
    #3
    lica skrev 2017-11-29 19:59:05 följande:
    Vad härligt att höra! Hur mådde du efter undersökningen? Kunde du åka hem samma dag? Börja jobba direkt osv?
    Vad innebär en Synarelabehandling? Vi försöker bli gravida sedan 11 mån tillbaka & har läst mkt om metoder med p-piller osv men känns inte så lägligt med det nu :)
    Mådde uselt efteråt eftersom jag inte fick tillräckligt med smärtstillande. Visste inte på den tiden att inget biter på mig. Åkte ändå hem. Jobbade inte utan gick i skola och det gjorde jag på måndagen efter op. på fredagen. Man blir väldigt svullen efteråt så riktigt lösa byxor är ett måste.

    Synarela var standarbehandling på den tiden och jag kan inte begripa varför de inte kör samma nu! Det är nässpray som försätter en i ett tillfälligt konstgjort klimakterium. Noll slemhinna, allt torkar ut. Samma mediciner som inför IVF faktiskt.
Svar på tråden Laparoskopi vid endometrios - någon som gjort?