• latten

    Dela upp villa!

    Jag (man) köpte en villa med 2 lägenheter i tillsammans med min syster (ensamstående) för ca 10 år sedan. Vi äger huset 50/50. Och vi bor i vars en lägenhet.


    Jag har en son sedan ett tidigare förhållande och för 9 år sedan gifte jag mig med min nuvarande fru. Hon har också en son från ett tidigare förhållande. Vi har nu också ett gemensamt barn.


    När vi gifte oss så skrev vi ett äktenskapsförord som sa att huset ska inte ingå i giftorätten, alltså om vi separerar så har min fru ingen del i det. 
    Jag sa också att när vi har varit gifta i 10 år så river jag det äktenskapsförordet och då ska också huset ingå.


    Nu börjar de snart närma sig 10 års dagen och undrar om någon har koll hur man kan lösa detta så det kan bli nått så när jämnt för alla inblandade om något händer med dödsfall eller separation.


    Familjesituation summering:


    Jag & min fru (gifta), ett gemensamt barn, jag ett barn från tidigare och min fru ett barn sen tidigare.


    Min syster är ensamstående och har absolut inga planer på att ändra detta.


    Vi har dock 2 syskon till som kanske vill vara med att ärva min syster om hon går bort.


    Fast om min syster vill, kan hon inte välja vem som ska få hennes del i huset!

Svar på tråden Dela upp villa!