• Anonym (Anonym)

    Hon hade sex med tre andra under tiden vi dejtade

    Jag och min flickvän dejtade nästan tre månader innan vi bestämde oss för att bli tillsammans. Vi har nu varit tillsammans i lite över 8 månader och planerar sen en tid tillbaka att flytta ihop om två månader. För några veckor sedan hade vi en vinkväll hemma och av någon anledning kom tidigare sexpartners upp på tal. Bland annat framkom det att hon regelbundet träffat sin kk under tiden vi dejtade ända tills bara någon vecka innan vi blev tillsammans enligt henne. På toppen av detta berättade hon att hon hade haft en trekant med en kille och en tjej efter krogen, detta 4 veckor innan vi blev ett par.

    Vi kom snabbt väldigt nära varanda under tiden vi dejtade, vi pratade med varandra flera timmar varje dag genom sms och telefon när vi inte kunde ses. Det gör ont i mig nu i efterhand att hon flera gånger under tiden vi dejtade berättade för mig att jag var den ända som hon träffade, jag litade på henne när hon sa det.

    Enligt henne har hon inte gjort något fel. Hon förklarade nu i efterhand att hon menade att hon inte dejtade någon annan med att "inte träffa någon annan" jag tolkade vid den tiden att hon menade att hon och jag träffades exklusivt.

    Eftersom vi inte var tillsammans vid den tiden det hände så håller jag med henne om att hon inte gjort fel. Men däremot kan jag inte förneka att det gjorde riktigt ont i magen när hon berättade detta. Helst av allt vill jag bara lägga det bakom mig, rycka på axlarna och låta allt fortgå så som det var innan hon berättade detta för mig. Men det är svårt för mig. Jag är osäker till hur jag ska ta ställning till detta. Osäker på hur jag ska göra för att det ska bli som vanligt igen.

    Hon är en bra tjej och jag älskar henne men hon har sämre sidor precis som alla andra. Hon är onödigt flörtig och charmig rätt ofta mot andra. Det i kombination med att hon har haft många och korta förhållanden tidigare, hon har haft många olika kk:s på det, håller fortfarande kontakt med vissa tidigare ex och kk:s och nu nyligen kom det fram det jag berättade om i första stycket. Hon har inte direkt båda fötterna på jorden känns det som och jag blir ibland osäker på om hon verkligen är redo för ett seriöst förhållande. När jag försöker prata med henne om hon verkligen är redo för att satsa på oss blir hon mest sur på mig och tycker jag har tillitsproblem. Kanske har hon rätt. Men med tanke på det som nyligen kommit upp till ytan och hennes förflutna så kanske det inte är så konstigt ändå att jag tänker efter både två och tre gånger?

    Planen är som sagt att vi ska flytta ihop om två månader. Jag är lite orolig inför detta nu när jag tänkt för mig själv ett tag. Överanalyserar jag situationen? Vad hade ni gjort i min sits?

  • Svar på tråden Hon hade sex med tre andra under tiden vi dejtade
  • Dr Nail

    Yep, känner igen den där "flörtiga" typen. Dude; gör dig själv en tjänst och lägg benen på ryggen. Det här kan bara sluta i katastrof.

  • Schack73

    Hur pass väl känner ni varandra? Det är tidigt att flytta ihop. Har ni diskuterat ekonomi, gemensam el separat, städning, matlagning? Ska nån av er säga upp sin lägenhet, ska ni skaffa en ny gemensam, bör ni skriva samboavtal? Vad händer om hon blir gravid, abort eller behålla, ta ut föräldraledighet?

  • Hakushu

    Om ni skaffar en ny gemensam bostad tänk på sambo lagen.

    Tänk på den överlag och skriv ett sambo avtal. Speciellt som du redan i det här skedet är orolig över hur allt kommer att falla ut.

  • Anonym (Skulle dragit)

    Hej

    Jag skulle ha dragit.

    Den där känslan av att hon bedragit dig kommer antagligen äta upp dig

  • Anonym (stackars)

    Tja, jag vet inte. Om man "dejtar" någon och är intresserad av någon så ligger man väl inte med andra under tiden? Är inte en sån sak en självklarhet?

    Jag förutspår att du kommer att skriva här och på andra forum igen om några år med titeln " Min sambo är gravid men jag vet inte vem som är pappan"

    Fly för ditt liv! Du kommer att tacka dig själv om ett år! Det hon gjort är så omoraliskt och fel som bara går och du vet själv att du aldrig kommer att kunna släppa det och lita på henne i framtiden. Hon har ju redan sått fröet!

  • Love69
    Anonym (stackars) skrev 2017-12-01 08:09:35 följande:

    Tja, jag vet inte. Om man "dejtar" någon och är intresserad av någon så ligger man väl inte med andra under tiden? Är inte en sån sak en självklarhet?

    Jag förutspår att du kommer att skriva här och på andra forum igen om några år med titeln " Min sambo är gravid men jag vet inte vem som är pappan"

    Fly för ditt liv! Du kommer att tacka dig själv om ett år! Det hon gjort är så omoraliskt och fel som bara går och du vet själv att du aldrig kommer att kunna släppa det och lita på henne i framtiden. Hon har ju redan sått fröet!


    Instämmer. Hur kär och intresserad är e person egentligen av dig om hon under tiden ni dejtar knullar runt hejvilt. Inte särskilt va...
  • Anonym (J)

    Jag skulle göra slut.

    Om inte skriv samboavtal!!!

    Hon verkar inte som en ärlig och pålitlig person.

    Vill man ligga / dejta med flera borde man vara ärlig så alla ens dejter / KK osv . är medvetna och har en valmöjlighet.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för era åsikter och ert engagemang.

    Vi har kännt varandra i snart ett år, jag skulle vilja påstå att vi känner varandra såväl som det är möjligt efter ett år. Jag skulle inte säga att vi känner varandra utan och innan till 100%, men som sagt - så väl det går med tanke på den tid vi har spenderat tillsammans.

    Ja, vi har diskuterat ekonomi på djupet. Vi kommer ha ett gemensamt mat och hushållskonto resten kommer vi betala var och en för sig. Hon bor hos sin mamma och pappa i dagsläget, hon kommer flytta in i min bostadsrätt.

    Vi har även diskuterat frågor kring barn en hel del. Jag är 24 år och är absolut inte redo för barn än på minst 5-6 år. Hon känner samma, att hon med vill vänta minst 5-6 år. Men samtidigt är hon väldigt barnkär och har sagt att om hon skulle bli gravid av misstag så skulle hon nog ha svårt att göra abort. Vi skyddar oss såklart men inget preventivmedel är väl 100% säkert.

  • Youtoo7
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-01 08:58:49 följande:

    Tack för era åsikter och ert engagemang.

    Vi har kännt varandra i snart ett år, jag skulle vilja påstå att vi känner varandra såväl som det är möjligt efter ett år. Jag skulle inte säga att vi känner varandra utan och innan till 100%, men som sagt - så väl det går med tanke på den tid vi har spenderat tillsammans.

    Ja, vi har diskuterat ekonomi på djupet. Vi kommer ha ett gemensamt mat och hushållskonto resten kommer vi betala var och en för sig. Hon bor hos sin mamma och pappa i dagsläget, hon kommer flytta in i min bostadsrätt.

    Vi har även diskuterat frågor kring barn en hel del. Jag är 24 år och är absolut inte redo för barn än på minst 5-6 år. Hon känner samma, att hon med vill vänta minst 5-6 år. Men samtidigt är hon väldigt barnkär och har sagt att om hon skulle bli gravid av misstag så skulle hon nog ha svårt att göra abort. Vi skyddar oss såklart men inget preventivmedel är väl 100% säkert.


    Lägg märket till tystnaden från FL:s kvinnor som ändå utgör ca 70% av medlemmarna. Nu är det en kvinna som ifrågasätts och då ligger man lågt eller i värsta fall försvarar man.


    Det hade varit intressant att se reaktionerna om rollerna varit ombytta. 


     

Svar på tråden Hon hade sex med tre andra under tiden vi dejtade